Monday, August 8, 2011

Jom Berfikir

assalamualaikum.. =) aish.. sebok3. time2 gini pose ni esemen datang beratur2... xsempat nak layan satu2. haha. tp ni bukan lg alasan aku untuk tidak mengupdate belog.. kepada semua blogger2, sy ucapkan selamat berpuasa, dah tahniah kerana telah berjaya mengharungi 7 hari berpuasa. dan hari ini hari yg ke -8. macam mana status puasa kita? ok ker x ok? makin ok ker makin teruk? makin sayangkan ramdhan or makin derita dalam bulan ramdhan? maila kita muhasabah diri kita... berfikir sejenak lebih baik dari menunaikan 1000 rakaat solat malam. pasaipa begitu? banyak sebab dier.. kita lakukan ibadah puasa nie, jgn membuta-buta jerk. kita xpenah pk balke selama nie puasa ak ni diterima ka x. ak ni puasa sebab aper? sbb nk save duet ka? sbb nk kurangkan berat badan ka?  aish. baek kita selidik balek, takot sampai ke tua kita buat ibadah tp ibadah kita x diterima... nau'zubillah.. bukan sekadar ibadah pose jek kita kene muhasabah tp ibadah laen pon same. ok, sekadar ini yang L nk kongckan bersama-sama . apa yang baik datang dari Allah dan apa yang buruk datang dari L. kalu ada salah silap sy minx maaf..=)  

31 comments:

Saiazuan said...

wallahualam..

Afikah Aziz said...

tu pun klu sampai ke tua,klu umur pendek cmne plak..nauzubillah,hrp nye ibadah kita diterima,ape pun selamat berpuasa

penaberkala said...

semoga segala amal ibadah kita diterima Allah, amin

selamat meneruskan ibadah di bulan Ramadan

cik tikah said...

betul2. slmt beramal di bulan ramdhan yg mulia ini :)

adlina said...

sama2 kita berdoa agar Allah menerima n memberkati puasa kita atau amalan2 kebaikan yang lain

Kakzakie said...

Sebab itulah L bila beribadat semuanya mesti dmulakan dgn niat kita. Nawaitu kita mesti betul dah pahat jangan ada yg mengganggu-gugat. Selamt berpuasa L...

ikatankasihku said...

nice N3..

kiera'sakura said...

sbb tue kita kene slalu muhasabah diri kan.. tkt kita tergolong dalam golongan fasik.. mintak dijauhkan..

farah hanim said...

selmt berpuasa
semoga ibdh puasa kte diterima allah
dan diberkati :)

dkna said...

semoga Tuhan terina ibadat kita untuk kali ini ...aminnnn

H.J said...

sma2 renungkan

pena rozie said...

Selamat Berpuasa....

Hans said...

insyaallah
pastikan niat itu ikhlas kerana Allah

dhiera said...

renung-renungkan dan selamat beramal~ hek..
muhasabah diri itu penting~

nurul atikah said...

apa yg penting niat seseorg itu dalam menunaikan ibadah puasa.. ^^

f i r d a u s said...

berpuasa kerana ALLAH swt dan kerana kite disuruh kita lakukan demikian tuk mendapat keredaan dari-NYA :) hehe jom terawih mlm nie hehe

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

sama2 berdoa agar amalan diterima olehNYA

MiSs NoRmaLa NorFiqZ said...

Jom kita sama-sama mencari malam lailatulqadar....Jgan plak nak cr laila di Nasi Kandar....Selamat Berpuasa

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

sama2 lah kita renung2kan...& moga ibadah kita diterima olehNYA...

Cik Ecah said...

awal2 lg niat pose kerana Allah :)

Hanis Azla said...

terima kasih tolong ingatkan.. selamat berpuasa yer..

Gen2Merah said...

apa pun tanggapan kita pada bulan Ramadhan ini, yang penting niat kita biarlah ikhlas kerana Allah swt.. Insya Allah

salam ukhuwah balas kunjungan from follwer ke 793. Thanx (",)

Ismi 'Afiqah said...

terbaek la kawan ku zaki :)

sonata anak kancil said...

selamat menjalani ibadah puasa - semoga Allah swt menerima ibadah puasa kita

L said...

owhhh, ok,, hahaha, terbongkar identiti kuh... hahahaha...

selamat berpuasa semua!!!

ieja amieja said...

yg penting nawaitu kite,sama2 lah kite renung2kan..

hawiz said...

betol tu...yg penting kita selalu ingt padaNYA

Farah Shamsudin said...

Selamat Berpuasa..

Kamariah Awang said...
This comment has been removed by the author.
Kamariah Awang said...

Dengan niat yang betul dan ikhlas, insya Allah akan mendapat keberkatan dibulan yang mulia ini.. Tk kerana sempat jengah diblog ma...

ILA HonEyBuNNy said...

sentiasa la kita muhasabah diri dan berubah ke arah yg baik kan....serta dalam amalan kita..