Thursday, January 10, 2013

Rindu zaman kanak-kanak



p/s dahlama xmain.. haha

40 comments:

the malay male said...

tiap tiap ptg main baling selipar ni dulu... Huhu

L said...

haha.. samala.. adoi!

Kakzakie said...

kakak dulu pun main ini tau L. Getah gelang baling, guli masuk lubang (gali tanah), main lompat galah, main skipping, teng-teng, ahhh.... banyak lagi. Tapi yg best lepas main sebelum maghrib semua dah bersila tunngu solat maghrib dan mengaji tak payah marah-marah itu yg baik budak dulu-dulu.

L said...

hehe.. L ingat zaman2 L je yg ada.. rupe2 nya dari dulu lagi eh.. mmg zaman berzaman la ye akak.. huu. cuma budak2 lani je mungkin taktau nk main dah kot.. huuuu. itula beza budak dulu akak.. budak dulu2 main bnyak tapi bab agama semua baik2.. budak sekarang.. kurang main dan kurang agama.. hehe. serba serbi kurang..

faraherda.razalan said...

Tak suka nak igt sbb selalu kena buli.

=(

Nens Collection said...

sy juara dulu2 ni main mende alah ni..haha..memori2..

Knor said...

kak pernah main baling selipar ni juga..champion selalu..

dulu le

:: Mrs.Eady :: said...

same la!

Myra Jay said...

Permainan peberet waktu petang :)

Tak lengkap kalau tak main :D

L said...

farehah : hehe. tedia zaman kanak-kanak yg gelap ye.. haha

kak nor- hehe. champion selalu..

nens, edyy, myra - zaman kecik yg tak pernah kita lupakan. huhu

QueeN TerataI said...

permainan feveret ni L.. dulu umah mak ada padang.. setiap hari duk main baling selipar kat padang tu.. kdg2 smp berbirat-birat badan kena baling dgn selipar tau.. lg2 kalau kena selipar jepun.. aduh makkk aiii sakitnya xleh nak kata tp mmg best.. seronok sgtkan.. huhu tetiba teringat plak kawan2 sepermainan sewaktu kecil.. skrg semua dah ada kehidupan sendiri membawa haluan masing2...

L said...

queen teratai- hehe. itulah akak. kene selipar cap getah yg tebai tu lagi sakit.. haha. dulu kecik2 ringan je lari sana sini. besaq ni, nk lari pun jenuh.. haha

Suraya Baharun said...

syok main game ni...balik sekolah je mesti main game ni...rugi budak2 zaman skang..asyik ngadap ipad je...

Warna Warni Kehidupan said...

NR pun rindu juga.. masa yang tak akan pernah kembali kan.. kanak2 zaman sekarang mana reti dah permainan kanak2 zaman dulu.. dorang men ipad je

syasyah_biscuits said...

terpaksa cark hobi baru lani ye :)
semoga cepat sembuh kaki tu.

Dylla Abas said...

dulu2 klu main permainan ni mesti gaduh dgn abg n adik2..huhu :p

gadisBunga™ said...

klasik! legend!

ummiross said...

Zaman ummi pun dah ada permainan ni L,memang seronok main ni, lari lasak betul. Permainan tradisi dah kira ni kan..

Faizul Osman said...

dalu jaguh main benda ni... tiap2 petang main...

Nieda ramly said...

best ooo main baling selipar ni.rindu zaman kecik dulu.

fazrulnoor said...

bdk2 skrg da x main kot..rugi la sape yg x merase main blg selipar ni

kasih Salina said...

kalo la dapat ulang balik main2 macam ni mesti tak larat dah nak lari macam zaman kanak2 dulu..memang seronok bila dikenang balik masa zaman kanak2 dulu2..

Iffah Afeefah said...

snok

rindu sngt2 zmn dlu2
skng ni psp
komputer
enset
tab

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Masa kecik² dulu suka main ni..rindunye zaman kanak²..banyak kenangan..^^

^^eKaTiKaH^^ said...

best game nie.. main baling2.. hekhek.. selalu petang2 mesti main.. :))

Sarah Mohd Saleh said...

eh besttt la men baling slipar niiii.rnduuuu plak nak main

@wek music said...

ha'ahhh betul sama-sama ! rindu ><

new hope said...

dulu sekitar tahun 90an selalu main

KLIK nasib murid sk surat ibubapa

onie said...

serius rindu zaman 90-an.... ya rabbi rinduuuu :(

نورعيم said...

betul! dulu ptg2 salu kwn dtg rumah ajak main. huhu.

Fiza Rahman said...

Rindu juga. Dulu tiap2 petang mesti main selipar jepun nih ☺☺

Ema Blog said...

anak-anak sekarang tak tahu dah permainan ni..

Syazana Zainn said...

baling selipar. :D

muhammad naim Abdullah said...

baling selipaq jepun haha

Edy Fee said...

hahahaha siyes lau dpt main ni balik syok gak..tp msti rembatan skrg kalau kena sakit woo

L said...

haha. kompem2. kene sedaih mau melekat tapaak kasut kat badan. haha

Ujie said...

Baling selipar..bdk skrg dah tak tau main pun. Ada gak suami akak ajar anak2 sdara..tapi cpt je diorang bosan.

LiYa HaNiF :: said...

L, akk dulu pun dok main selipar gak hehehe... rindunya zaman kanak2... kalau agak2 akk main sekarang ni ade ke yg nk join?? hehe

L said...

ujie- hehe. budak2 skrg suka main ipad je bosan betui!!!

Liya haniff- hehe. L join.. jomla kita main petang nih. hehe

ieda said...

selalu juga main nie .. ;)
oh kenangan ;)