Wednesday, January 9, 2013

Anak mampu menarik kita ke NERAKA.

YG INI :





@ YG INI :



jangan pernah salahkan anak-anak... Kita yg mencorakkan segalanya :

hadis Rasulullah SAW yang bermaksud: Setiap anak yang dilahirkan itu adalah umpama kain putih (fitrah), ibu bapalah yang bertanggungjawab mewamakan dan mencorakkannya, sama ada menjadi Yahudi, Nasrani dan Majusi ... (riwayat Bukhari dan Muslim)

p/s gambar sekadar hiasa... =)

40 comments:

umialya said...

:)

Anum said...

betul la kan
thanks atas peringatan

Fiza Rahman said...

Betul 3x. Peringatan buat diri sendiri.

L said...

peringatan utk diri L jugak walaupun xkawen lagi.. =)

QueeN TerataI said...

sgt setuju... kita yg mencorakkan anak kita... Queen sedang mencorak anak ke arah gambar yg kedua.. InsyaAllah.. moga Allah permudahkan segalanya... ;)

L said...

amin... semoga akak berjaya.. dan semoga anak2 menjadi anak yg soleh dan solehah.. amin..

ieja amieja said...

assalam..
setuju sgt2..In Sha ALLAH..moga dipermudahkan..

faraherda.razalan said...

Entri ini sbnrnya menakutkan sy juga....

L said...

L pun takut.. huu sbb l pun seorang anak. dan nt l akan menjadi seorang bapa..

Kakzakie said...

Selagi boleh kakak corakkan anak-anak utk jadi muslimah (anak kakak semua perempua). Kelak kalau dia di bawah suami mereka moga dapat diteruskan ilmu yg ada..

L said...

betul tuh akak.. semoga mereka menjadi anak2 yg solehah.. amin..

Knor said...

mudah-mudahan kita berada di jalan yg benar,

indahnya hidup ini atas perintah Allah

Tihara said...

tu lah kan, dari anak tu kecik, dah di anto ke pertandingan nyanyi, nari gedik2..dah tu cane..moga dah beso adalah rasa malunya nanti..

Myra Jay said...

Bila baik cara didikan insyaAllah baiklah anaknya :D

Nens Collection said...

betul tu..
thanks add komen kat n3 nens
follow sini ;)

Suraya Baharun said...

setuju sangat...

sudipVSsenduk said...

banyak pihak terlibat dalam proses pembentukan kanak-kanak ni sebenarnya, apa-apa pun, ianya bermula dr rumah.

Niza Romli said...

Kan? dok rasa macam tu jgk.

sisdee said...

Pmbntukn ank dari dlm perut g...doakn dn corakkn ank2 mjdi ank yg soleh/solehah..kita pn kena tnjuk jln yg btul..

Tq sudi ziarah blog saya ;-)

Nurul Faiz said...

betul tu. sendiri mau ingat la.

Daddy Zuki said...

ya lah kan..bebudak sekecil 5 thn sudah masuk tv pakai seksi2..teruk tul...

muhammad naim Abdullah said...

Betul bro.

Teringat lagu Nadamurni

:)

ashra said...

saya tak berkenan dengan realiti tv atas nun..
melambangkan corak di corakkan...huhu

visitme@FaTiN cOrNeR said...

zaman sekarang nk didik anak2 mmg challenging..

suri solehah said...

betul tu,,cabaran membesarkan ank zaman sekarang teramatlah menkutkan...terlalu banyak tarikan2 yang negatif...

Marina Monroe @Nanie said...

Salam Ziarah L,

Well said.

new hope said...

betul,

KLIK tempat guru wanita di sisi suami?

zila norazila said...

Stuju sgt..skrg rmai yg bgga klu ank tue pndai mynyi kn..

Warna Warni Kehidupan said...

ibu bapa zaman sekarang ramai yang suka kalau anak2 nak jadi penyanyi.. dia boleh tumpang glamer sekali..

Dylla Abas said...

nice sharing :)

kasih Salina said...

betol tu tp sesetengah mak bapak dia tak sedar yang diri dia tersilap langkah dlm mendidik anak2..

Iffah Afeefah said...

stuju sngt

xkenan tgk pon idola tu

Ema Blog said...

thanks for sharing..

Kesuma Angsana said...

yup setuju2

LiYa HaNiF :: said...

risau dengan dunia skrng nie.. moga Qalesya tergolong dalam gambar yg ke 2 tue ameenn

L said...

amin.. hehe.moga2 la..

Pn. Sheila@CC said...

bala kaki tiga er.. akak pun slu main... rindu kan...

ieda said...

pastinya pilihan kedua ..
sama2 kita doakan ...

semoga mereka sedar .. perkara begini bukan boleh buat main2 .. oh sungguh jahil kita ini .. ;(

profmie said...

btul tu..so,kita kna lah pndi mencorknya..ringks entry tp padat isinya.hiihi

QasehnyaRania said...

ya setuju..pandai2 lah corakkan kain putih itu supaya menjadi cantik dan suci :D

in shaa ALLAH.yang penting agama didahulukan