Thursday, December 23, 2010

Terlalu banyak sgt kasut..

3 sekawan iaitu KURA,ULAT dan KATAK.
Pada suatu hari,KURA membuat satu parti secara kecil-kecilan.Dia mengajak ULAT dan KATAK datang ke rumahnya untuk menyambut HARI MERDEKA di rumahnya.Maka,datanglah ULAT dan KATAK berpesta habis-habisan di rumah KURA.Satu jam kemudian,KURA bertanya kepada KATAK.

KURA:Hei,katak!Aku rasa ada sesuatu je yang takde lah.
KATAK:........patutlah,rokok dah habis lah!
KURA:Betul lah,apa kata kau pergi kejap beli rokok kat kedai depan tu.
KATAK:Ala....kaki aku sakit lah,dari tadi asyik melompat je.Kau suruh ulat lah pergi beli.
KURA:Bagus jugak idea kau tu.
ULAT:Aku malas lah nak pergi beli.
KURA:Ala...kau tolong lah pergi beli kejap.Kau pun nak hisap rokok jugak kan.Aku dengan katak dah bersetuju nak suruh kau pergi beli.Boleh lah.....
ULAT:Ok lah,aku pergi beli sekarang.

10 minit...30 minit...1 jam...berlalu,ULAT masih belum pulang lagi dari kedai.KURA dan KATAK berasa bimbang terhadap apa yang terjadi kepada ULAT.KURA dan KATAK kemudian keluar pergi mencari ULAT yang belum pulang lagi.Setibanya di pintu keluar,ULAT sudah pun berada di depan pintu.KURA pun berkata..

KURA:Hah,itu pun kau.Mana kau pergi dari tadi lagi belum balik?
KATAK:Hei,kau tau tak,kau buatkan kita berasa risau je.....Mulut aku dah naik kering ni.
KURA:Rokok yang aku suruh beli tu mana?
ULAT:Hek'eleh....Aku gerak pun belum lagi,tau!
KATAK:Habis,dari tadi sampai 1 jam kau buat apa?
ULAT:Kau nampak ni,dari tadi lagi aku BELUM HABIS lagi PAKAI KASUT !!!


64 comments:

MuchuNadh said...

hahaha.. kesengalan si ulat itu...
suh dia jd ulat buku je lah

2+2=5 said...

ahhaahahhaah sengal la...citer ni...tu aaaa ulat kan bnyak kaki...kakakakkakkakaka

O'gosh said...

hahaha..terbaek!!

nub said...

gahahaha.style!!

sebat bro! hahak

aki.tilu said...

HAHA!!

Dark Chocolate said...

haha. ulat oh ulat :)

:Cikgu Akim: said...

hahahahhaha..cite zaman kanak2 dolu...

TheChekJah said...

kalo ade kawan yg pakai kasut lama sgt tu panggil je dye ulat.. haha.. like3...

L said...

muchunadh>> keh3,, a'ah L dh suh dier jd ulat buku dah... =)

L said...

2+2=5>> a'ah tue mmg ulat bnyk kaki punya lol.. ahaks!

L said...

o'gosh>> keh,, terbaek jugak ..

L said...

nub>> thx bro,, keh3

L said...

aki tilu> amboi,, gelak,, kaver seket.. ahahha. lawak ja nooh.. =)

L said...

dark choclate>> lol, kesian ulat tuuh,.. ngeh2

L said...

cikgu akim>> a'ah nieh citer time kiter budak2 dlu.. keh3

L said...

the cik jah>> alooh, jgn g2,, xbek lah cik jah,,keh3

ctpayong said...

ulat tu sepatutnya jawab.."jgn suruh org lain buat kalau nak cepat"...jgn mara boss..

♥LyNnDa♥ said...

hahahahahah wakakak wt gimik jek...
heheheheh mengong ulat tu,,,
nice post la...lg2x cte len ade x???

L said...

ctpayong>> a'ah betol tue akak... keh3,, xper2,, bossh xmarah.. =)

L said...

Lynda>> hek3,, jngn kater g2,, sian ulat tuuh,, huhuhu , eh2,, ader jek,, tgh cari idea.. keh3,,

dya adriza said...

haha pdn muka katak n kura2, byk sgt alasan

MiZ Rayy said...

hikhik... berapa psg ksut agaknya dy pkai eik...? abeh duit gaji untuk bli ksut ja... wuahaha...

My Little Diary said...

salam

hahaha.... kaki byk tu.... 1 hari pun blum tentu dpt beli rokok... :p

hans said...

hahahahaha
ulat dengan lipan satu spesis la
kaki banyak
heheheh

P/S : Bertenang! Tarik Nafas! Sikit Jer Nih! Sakit Sikit Jer Bila Kena Cucuk Nih!

fasha said...

hahah, bengang je katak dan kura di situ ye :D

L said...

dya adzira>> a'ah,, bnyk sngt alsan,, keh2, pdn muker...

L said...

mizz rayy>> adalah dlm 100 psg kot.. keh2, a'ah jenuh nk mmbeli kasut la dier..

tsaicoutic tranmorphersys said...

lol btul ulat tuh..kahkah...mmg x isap rokok smpai sudah la...

L said...

my little diary>> a'ah rayer aji taon depan pom belom tentu boley beli ag.. keh3

L said...

hans>> a'ah L tnyer dlu, depa kater depa sepupu... keh3

raziellia said...

hahahaha...
kecian ulat...
rokok punya pasal !

L said...

fasha>> a'ah padan muker diorg. hik3

L said...

tsaicoutic>> keh3, a'ah mmg sampai biler2 xesap laa, bgosh3.. keh3

L said...

razeila>> a'ah kesian ulat tue kan.. ish3 xbek betol..

bantalbucuk said...

haha..kesian ulat tu nak kena pakai kasut beribu raban..haha ;p

mizzapple said...

haha.
ulat pn pakai kasut ke.

Wahida Nasution Thakhrim said...

kesiannya ulat.. ha3

L said...

mizzaple>> nie ulat moden laaa. keh3

L said...

wahida>> kseian kat ulat yg xbersalah tuuh.. keh3

L said...

bantal bucuk>> keh,, tuela, besok dier nk g operate buang lebuhan kaki.. keh5

sha :) said...

thank god we humans only have a pair of legs..
tu pun ada jgak org yg lmbt bersiap :P

|| a - j . E . E || said...

ulat gonggok la nih kan.. lipan pon kene pakai kasut banyak.. adus banyak nye duit nak gune beli kasut.. hihi

L said...

hak3, betol.. Allah maha adil.. hek3

L said...

ajee>. hek3, mmg bnyk duit pom, dier tokwy kilang kashut.. hek3

diyan said...

alah comel citer nih
hahha
:D

NadiRah said...

kasut bata ke ulat pakai??
adeh..
len kali pakai selipar yer..
sarung jer...huhu

L said...

diyan>> hek3, comel mcm tuan blog nieh laaa. kui3

L said...

nadhirah>> a'ah dier pkai bata nyer.. keh3.. dia toksey pakai selipar.. keh3

nadia farihah anuar said...

padan pakai selipar jep0n sudah .. haha

L said...

nadia>> hek2. selipar jepon dh abez laris d jual.. hek3..

misyamissyou said...

smpai 1 jam..pakai selipar sudah..hahaa

L said...

misyamissyou>. alooh, dier nk bergyer gk.. nk pkai kasut.. huhu

Fiqah Alias said...

payah pe nk berkasutnyer..tgk cm ayam..sempoi jer berkaki ayam..haaa...jimat masa....jimat kos...haaah!! pendek kate sume jimat laa..yeaahh..!! idup ayam..perghh...sdp je wat rendang nie..

L said...

fiqaH>> urmm, mkn3

Fiqah Alias said...

heee~ =)

nur hikmah said...

sengal la..! ad jugak cte cmni.. wakaka..

chittysarah said...

bile ulat memakai kasut~~
ingat xlarat bawak rokok tadi
=.='

lalalala~~

HaNTwO said...

hahahah comelnya ulat kaki bapak bayk :)

L said...

fiqah>> spasal, geram ker.. keh3

L said...

hikmah>> ko yg sengal.. ha3,, mestilah ader cite cm gini..

L said...

city sarah>> hek3,

L said...

hantwo>> ulat ader la kaki dlm 100 ke atas la kot...

fafarara ;) said...

haha , sengal gile :D

L said...

fafarara>> keh3, aper yg sengal kui3