Wednesday, December 8, 2010

Kes buang org tua??

Di pagi hari yang nyaman,dua orang sudah lanjut usianya duduk berehat-rehat. Pak Abu dan Pak Majid namanya. Yang Pak Abu membaca surat khabar manakala Pak Majid hanya duduk termenung jauh sambil hisap rokok daun. 

Pak Abu: Majid, engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.
 
Pak Majid: Hmmmmm. Jawab Pak Majib macam acuh tak acuh je. 

Pak Abu: Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja kat pam minyak ke, jual kacang putih ke, jual surat khabar ke. Betul tak Majid...? 

Pak Majid:Hmmmmmmm... Sambil mengembus asap rokok daunnya keluar melalui hidungnya...

Pak Abu: Kau ni kenapa Majid? Takkan berita ini kau tak ambil peduli ke? Ini melibatkan kemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya. 

Pak Majid: Hmmmm....Nilah aku nak bagitau engkau. Kalaulah aku masa muda-muda dulu..Aku jual je anak-anakku tu.. 

Pak Abu: Hah??? Engkau biar betul Majid! 

Pak Majid: Hoii.. Engkau sedar tak sekarang ni berada di mana? Sedarlah 
Abu....Kita sekarang di RUMAH ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku tu macam nilah, dah lama dah aku jual budak-budak tu! 

p/s kepada sesaper yg dh buat or terniat utk mmbuat seperti ini, insaflah wahai sedare2 kuh... =)

47 comments:

Fiqah Alias said...

huu~ insaf3...(~.~)

fArRa said...

cite lawak ke cite sedey ek??hihihihi

L said...

fiqah>> ahaks!!!

L said...

farra>> lol.. huhuhu cmpur... lawak n sedeh. kih3... n pengajaran d situ.. =)

saiazuan said...

ish2..

L said...

??

Enna Banana said...

isk! i dun like this kind of person
sangat jahat!
neway entry nih lawak okay!
tapi enna cam nak marah pun ada, emo sekejap :P

L said...

ahkas!! huhuhu. ok.. silakan,,,, =)

misSbLurRy said...

isi tersirat yang makan dalam...
siyus L, aku mmg rasa nak sepak je org2 yg buang mak pak nie....adoi..tergamak tol...

L said...

peerh, ko mmg blurr yg terbaek!! ak engat ko blurr lg.. ahaks!!

Nyssa Nuar said...

sape2 yg bce kalo x insap lagi x taw la..mmg xde ati la 2..ahaksss

Mohd Ballack said...

insap2.. sayangilah parents anda

wasabi onee-san said...

aish!!
x kenang jasa org tua....

silencer principal said...

hoohhoho kesian pakcik2 itu...semoga kita semua mnjadi anak yg soleh dan solehah~ walkin2 bro ;p

AngahSayang2314 said...

ya allah....

♥LyNnDa♥ said...

ase nk tamPo ank pk cik tuh..
huhu...
mcm cte klkr pon ade gak

Yatt Cerry Strawbery said...

hahaha..first bce ase na gelak trbelahak gak,,haha
tp pas uhh ase cdeyh cbb ibu bpa yg tlah jge ktew alih2 ble dy owg da tua ktew buang dy owg at uma owg tua...adessss,,,cian nyer..jgn la yatt jdi cm uhh.. ^^,

cik cumy hazel said...

wakakakakakakakakkakakakakaa hampeh!! hahak

encek a.k.a PUAN joliey said...

emmm... spechles..
tatwu nk kate ape. kesian kat parent mcm tu.
tak takot ke kalau anak anak dorg a.k.a cucu parent tu buat mcm tu kt dorg.

heh.ayat kelingg ok.tak paham dah. agagagaga.
btw,sayangilah ibubapa anda.

tomatokering :) said...

haishh....sy sayang mama & abah saya ;)

L said...

nyssa>> a'ah saper bacer xinsap2 lg,, entahlaaaaa..huhu

L said...

ballack> yarh, sindap sebentar.. =)

L said...

wasabi>> xkenang mengenang betoL... sedis3

L said...

2+2=5>> lol... huhuhu amin,,, selmat bw....=)

L said...

angah>> ya robbi...

L said...

Lynd>> a'ah ader unsur2 kelakar disitu... =) but pengajaran yg penting disitu

L said...

yatt>> a'ah, jgn la jd g2.... =)

L said...

cik chummy>> ahaks! y?

L said...

puan jolie>> ahaks! mengelabah!!! hahhaha

L said...

tomato>> sy po syg mereka.. =)

Ahmad Muzaffar =) said...

elok jual je pak Maid oi...! jual jual!!!hahahaha

♥cik cahya♥ said...

kelakar tp sdih . ;D

cikida said...

ya ALLAH,,kuatkan lah iman kita semua,,sayangilah orang di sekeliling kita,,amin,,

L said...

muzaffar>> a'ah... ahaks...

L said...

cik cahya>> mmg sedeh,, sob3,, sedih neeeeyh

L said...

cikida> amiiin...

encek a.k.a PUAN joliey said...

heyyy!!
menggelabah la sape yg buat cite ni. ciss!!
eh.bukan. yang type cite ni.

hahahahahahahha

ManjaIxora said...

mmg x kenang budi.. huhuhu

L said...

puan joliey>> hey!!! aper pulok,,, kih2, awk yg mengelabah! kuang3

L said...

manjalxora>> bukan sja xkenang budi.. derhaka... sedih3

New Hope said...

salam reformasi,

dah ade yg tggl ayah diorg di masjid tu


KLIK SINI:SEKS MELAYU

irah said...

citer yg ade makne tersendiri..

L said...

adoi... adeeer eeeh.. xperlaaa

L said...

irah>> lol... huhuhu,, mmg bermakne..

LaDY YeLLow said...

sdhnyer lau ada ank yg sggp bt parents dia mcm 2...syglah parents kita mcm mereka syg kita...tanpa mereka sapa kita kat dunia ni...bw2 la bertaubat yer..huhuhu

L said...

hek3, ustazah,,,, =)

EDY said...

jual je org yg buang org tua nih..haha