Saturday, December 25, 2010

Malaysia maju secahaya!!!

Pada sebuah pertemuan antara Menteri Teknologi Sedunia di Langkawi. Menteri Jepun, Amerika Syarikat (AS) dan Malaysia sedang ‘mengeteh’.

Menteri Jepun : Kalau anda ke Jepun, anda gali tanah kami, baru saja sampai 7 meter, anda akan temukan banyak chip, rangka-rangka besi, papan sirkit elektronik dan lain-lain. Ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang, kami bangsa Jepun sudah mengenal teknologi robot.

Menteri AS : Kalau anda ke Amerika, anda gali tanah kami, baru saja sampai 3 meter, anda akan temukan jejak-jejak radioaktif. Ini adalah petanda bahawa sejak zaman dahulu kala, kami bangsa Amerika sudah mengenal teknologi nuklear.

Menteri Malaysia : Oleh kerana tuan-tuan sedang di Malaysia, saya persilakan tuan-tuan untuk menggali di sini biar tahu ada apa di bawah tanah kami.

(Dipanggillah 2 orang tukang untuk segera menggali tanah. Setelah kedalaman 70 meter, ke-2 tukang naik ke atas lagi)

Menteri Malaysia : Apa korang jumpa ?
Tukang gali : Tidak ada apa-apa
Menteri Malaysia : Ada KABEL TELEFON tak di bawah sana ?
Tukang gali : Takde Dato’..

Menteri Malaysia : (sambil ‘menjeling kerek’ ke menteri Jepun dan Amerika) Itulah petanda bahawa kami bangsa Malaysia, sejak zaman purbakala, sudah mengenal teknologi WIRELESS! 

 

35 comments:

iamzulfadli said...

hahahahhahaha. singgah sini dari http://www.sisiberbeza.com/

L said...

iamzulfadzli>> ok t l g terjah eeh.. =)

TheChekJah said...

waw... maju sudah...

L said...

yarh,, suda majuk,, ahaks!=)

rieyana ynn said...

selamat tahun baru...2011..;d

JR Shoppe said...

Wireless...tanpa wayar tapi slow juga
broadband...sebenarnya berokband, melompat2 mcm beruk...sekejap ada, sekejap takde!!

2+2=5 said...

kah kah kah...lawakz habus la bro...hahaah :P

LaDY YeLLow said...

hahhahaha lwk jer

L said...

riena>> ahaks!! samat tahun baru jua.. =)

L said...

jr>> biaser r tuuh, mneder ramai org guner,,, mesti jd slow,, n lembab ,, ahahahah.. mmg lembab

L said...

2+2=5>> ahask! thx yo..

L said...

lady yellow>> ahaks.. mmg lawak keh3

Wahida Nasution Thakhrim said...

really nice joke.. ha3..

aida4eva said...

hihi..klaka :p

sayang oranglidi.dot said...

hahahha :)

♥LyNnDa♥ said...

hahhahaha..mule2x td mls nk bc...
xthu plak lawak..hikhik..
adeyhhh,,,mlysia mmg hebat

misyamissyou said...

hahhaa..nice..power gile malaysia..hahaa

L said...

wahida>> ahaks.. yarh, tq 4 being so nice.. hek3

L said...

aida4eve>> keh3, mmg kelakar..lol

L said...

syg org lidi>> amboi, dier gelak.. keh3

L said...

lynd>> ahaks.. bacer sampai abeh eeh,, kui3,,

L said...

misyamishu>> malaysia mmg power... lama dah.. hek3

MuchuNadh said...

hahaha.. hidup Malaysia...
Malaysia maju :P
(ttba bersemangat kejap kat sini)

L said...

HAHAHHA, a'ah jom tgk malaysia vs indon!!! mysia pasti menang!! lol!! huhu

ainatiqa said...

lawak lawak , haha !

raziellia said...

hahahaha...
ngok ngek..
sengal jerp..
mmg wireless sgt !

En.Perghh said...

lawak jugak ko ni... Baru aku prasan kelawakkan ko nih... huhuhuhu..

L said...

ainatiqa>> keh3, kiut...

L said...

raziellia>> keh, npe wireless ker sengal.. ahaks!!

L said...

en pergh>> pergh!!! baru tersedar,, pergh kui4

Aefa Aerisya said...

hahah.. lawak.. maju sgt tu..

L said...

aefa>> hek3, mmg majuk keh3

bantalbucuk said...

haha..memang bijak menteri malaysia..! ;p

Arra said...

haha..best lawak

NajwaNadia^.^ said...

hahaha...maju-maju...