Friday, February 24, 2012

Gelagat Pak Pandiaq!!

Al-kisah pada suatu hari, Pak Pandir keluar ke bandar bersama Mak Andeh untuk membeli sebuah kereta. Anaknya tidak dibawa kerana bimbang penjual kereta tidak mahu menjualkan kereta kepadanya kerana dia sudah mempunyai anak.  "Isteriku Andeh, rasa-rasa orang tu mahu tak jual kereta pada kita?" kata Pak Pandir.  "Kenapa abang tanya macam tu?" balas Mak Andeh.  "Yelah, manalah tahu, dia ingat saya tak mampu nak bayar sebab saya kena bagi awak dan anak kita makan...takut tak cukup duit..." jawab Pak Pandir.  Maka mereka pun tiba di tempat penjualan kereta...  "Saya mahu beli yang ini" kata Pak Pandir sambil menuding jari ke arah kereta Proton Waja berwarna silver.  Setelah membayar wang pendahuluan, Pak Pandir memandu kereta itu pulang. Dalam hati Pak Pandir sudah berkira-kira untuk menunjuk- nunjuk kereta itu di hadapan Pak Kadok. Tapi, tak sampai satu jam, Pak Pandir datang semula ke kedai kereta tadi dengan muka merah padam.  "Apa ni Encik, jual kereta dah rosak!" si penjual kereta berasa sangat hairan.  "Cuba Encik tengok lampu tepi ni, asal saya nak belok, tak pernah belok, asyik berkelip-kelip je!"

P/s tujukan pada roomate L yg buat lesen kereta, dah setahun tak habis2.. hahaha

40 comments:

Akue Achik said...

sma la mcm sy..huhuuuuuuu

Nyue said...

Kes kutuk member ke nie...ahahah

zureen said...

kah! kah! kah!

Tihara said...

tak baik tau kutuk member..kalau dia baca mesti terasa hati..hehe :)

Kakzakie said...

L... kakak senyum sendiri. Selalu ada tazkirah kakak ingatkan adalah cerita disebalik pak pandir dgn mak andeh tu...last lain jadinya hihi...

L said...

nasihat utk membe ni akak.. huhu.. dah lame tggu dia amik lesen, xhabis2.. huhu

Kamariah Awang said...

Hahaha... namanya pun kesah Pak Pandiaq dan Mak Andeh..

biela bell said...

hahahaha..adoii..bell igt nak smbung amik lesen kete cuti sem lepas..tapi ada kekangan pulak..nampaknya kena tggu cuti sem akan dtg la.hehe

misyamissyou said...

hahaha adoii payah la gitu

acheeqa farhana said...

hahahaha...pening kepala encik salesman cmni..hehehe

deqnoor said...

apa kata L tolong ajarkan roomate tu drive sblm exam.. sian dia...

diya said...

aih pak pandir kalau taknak kete tu bg sayeee jela. eh, apsal member L sampai setahun tak habis2 amek lesen?

Telor Power said...

kehkehkeh....

..::SangRatoo::.. said...

alaa..kalau ada lesen..tapi tiap² tahun renew je mcm mana? bawaknye tidak.. (ckp diri sendiri) hehehe :)

L said...

deeqnor- huhu, nk ajar, tpi dia malas.. huhu

diya- Biasala tuh,,malas nk buat latihan. huhu

sang ratoo- huhu, eh2. akak tak bawak keta ker.. huhu

robotkuning said...

lawak. ;)

Mama Ema said...

adoi..memang kasi gelak ni... bukan gelak kawan L tu tau

aRa ❤ aFiq™ said...

amboi.. da mcm kakak ara amek lesen ta abes2.. haha

Niza Romli said...

alolo..kesiannya kat member tu. huhu

L said...

huhu, kak ara pun xhabez ka???

niza romli- huhu. mmg kesian kat member.. ngeh3

msredcheesecake said...

Alaa pak pandir.... Nak kesian ke nak gelak ni?

Cikgu Ma said...

tu dia...tapis sungguh nasihat memba..hehe

Aishah Jahirah said...

lamanye setahun....bz ke apa ke....;p

cinta siswi said...

haha.. pak pandir sengal.. ^^

Arra Ahmad said...

haha..cian pak pandiaq tu..
alamak! setahun? kalau ada L dah kena sambung dan dengar ceramah balik..hehe

Zahirah Dzulkifli said...

LOL. Saya pun tak habis lagilah. Asyik tunda je. P kena tunggu duit PT masuk. Cuti sem baru buat. Hoho

chemay said...

chemay dah lesen full.
ehemmm
:P

Tiramisu Fatiema said...

haha..macam kerenah..L aritu amik lesen bpe lame?ekeke..

L said...

mama ema- huhu, yeker, ke gelakkan kawan L?? huhu

cikgu ma- mestila kene tapis.. huhu

aisyah jahirah- huhu.. biasa la tuh. kawan L ni 'sebok' tu yg xsempat nk buat.

zahirah- boleh la buat ngn kawan L nih.. huhu

chemay- hoholik, L pun dah full dah

tiramisu- hehe, L 2 bulan lebih jer.. huhu.. tu pun lamabt sbb terpaksa ulang alik sp -taiping.. huhu amik kat umah senang.

jelah said...

hahaha....L kutuk roomate sendiri...hg x keseian ke kt"abg" hg tu...

MulutPayau said...

hahahah...sian pak pandir....
Opsss...sorri...tahan gelak...

Yatie Awang said...

eh..tak baik tau...heheheh

tapikan...kereta akak pun macam tu gak..berkelip je hahhaa

HiDa said...

hehee... lawak la plak.. saya ni lesen motor dah bertahun2.. amik sekali ngan kereta lbh kurang 6 tahun lepas... lesen kereta dalam tahun tu jugak dapat, motor sampai skank xder... :)

~SaL IjOu~ said...

nnt kalo dia da dlm keadaan terdesak perlu guna kereta sendiri..confirm cepat je abes..mungkin sbb dlm keadaan x memerlukan, dia x amek kisah sgt~ huhu

LadyBird said...

kesiannye kat kwn L tu..

moga die cpt2 dapat L, lps tu P.. hihi

L said...

salhou- saya setuju dgn akak.. huhu. mungkin itu sebabnya.. huhu

CikUna said...

haha,, cian kawan kamu tu L.. tak pe kayuh pelan2.. hehe
\\( ^_^ )//

Ckin Kembaq said...

hahah..tak baik betul.. hehe

Eera Shera said...

awat la ang pandiaq sgt haha

visitme@FaTiN cOrNeR said...

haha..apa la pak pandiaq nie..

amboi gelakkan roommate!