Monday, October 25, 2010

Pikir-pikirkan........ hek3

sistem bengong. pergi kelas kendian balek. es simpel as det. takde life kan. knape pergi kelas? sebab nak belaja? belah la pergi kelas sebab nk belaja. ade sorg dua je yang pergi kelas semata mata nk belaja. yang laen. pergi kelas sebab nk sain attendent. kalo yang jahanam sket, suruh kawan sain. kalo yang baik sket, pergi sebab nk hormat lec. nak amek berkat kate nye.

sape yang suruh belaja kat uni ni. sape yang cipta uni ni. tak rase bodoh ke. kite bayar yuran. pastu kite takleh nk wat mde2 salah. takleh nk ponteng kelas. takleh masuk kawasan uni kalo pakai slipar jepon dan byk lagi mde2 yang tak dibenarkan buat. bodoh nye. kalo nk bg peraturan mcm tu, pihak uni la yang kene bayar kat kite kan. belaja kat uni bkn kompem dapat keje bile kuar nanti kan.

cuba pikir sket. tuhan bg akal. tuhan bagi kite nyawa, tangan, kaki, oksigen, tenaga, dan mcm2 lagi la. kalo nk bagitau sume, mmg sampai kiamat takkan abes. tuhan bagi kite sume tu pastu suruh kite sujud pada-Nya. adil kan.

knape perlu takut ngan peraturan manusia. siapa manusia yang wat peraturan ni. adekah org yang wat peraturan butthurt ni bodoh dan takde nilai seni dalam diri nye. kenapa tidak dilaksanakan peraturan yang tercatan dalam kitab yang diyakini kebenaran nye. kenapa mengaku islam tetapi sebenarnye kapir. kenapa mengaku islam tapi tidak mengikut sepenuh nya peraturan dalam islam.ade org yang menghina nabi dan peraturan dalam al-quran. tapi dia mengaku islam. islamkah dia ? kenapa dimarahi org yang ingin menyebarkan islam, sedangkan orang yang bodoh sombong lagi bengong diagung agungkan.

15 comments:

nurulhuda rusdi said...

HAHAHAHAHA!
saye sgt suke post neh~

L said...

ceeeeh,, ha3 weyh follow laaah

Anonymous said...

btoi dh ape y kalian ckapkan...kalu bgitu niat dia, mka y tu dia dpt...klu blajar nk keja silibus, mka akn lahir ustaz n ustazah silibus...ni dpt lht jga di surau kta sdri...seramai manakah bdak p.a pg surau?klu duk kejar silibus mmg xkan ada izzah nk bt ibadat

L said...
This comment has been removed by the author.
L said...

ad betol jugak tuh, tp bukan hanya pelajar pa saja yg perlu mengimarahkan suraw, tetapi seluruh umat Islam itu sendiri perlu mengetahui tanggungjawab masing-masing iatu solat berjemaah di surau atupun masjid. tq sudi komen.. =)

Anonymous said...

ooo...sblum 2, mna lbh bnyak kfhaman agama antara orang awam & org agama(ustaz@ustazah?)...golongan mana y first akan dpersoalkan dlm bab solat jemaah?xlain x bukan mst golongn agama....lu pikirla...hehe

L said...
This comment has been removed by the author.
L said...

ok, dat is your point. no one in this world know deeply about 'solat jemaah' except ustaz n ustazah. maybe they live in the jungle and did'nt noe anything about Islam. =) its true that anyone that know about sumthing have a bigger responsibility, in this case, all of us must noe that 'solat jemaah' is wajib, so y don't we together hold this responsibility, don't try blame on the other face.tq for trying prank me.....nice shoot bro...

wanz said...
This comment has been removed by the author.
nurulhuda rusdi said...

owww..ustaz ngn ustazah je ek yg bertanggungjawab g surau neh..
mulai esok da tanak g surau.HAHAHA.

aku da follow lame la zaki=]
tuh tuh pic yg toytoy myk2 tuh.

L said...

datz rite huda, let only ustaz n ustazah go to musolla, yg len, dok umah jelah,,, hek3 nice shot frenz!

haa.. ak baru pasan lolz....
tq sbb sudi follow ak.

Anonymous said...

huda : xfham ke mksud sya? ustaz?ustazah y prlu jd tauladan dulu,,,klu hg pn x p surau, org awam pn xkn p surau...mst mreka berkata :"mlas ak p surau, bdak2 agama pn x p surau"...ni mnunjukkan kita y ptut tnjuk cntoh y baik...wlaupun sya bkn bdak agma, tp sya pham bsic2 agma ni..

L said...

haaaa,,kan senang kalu Muttaqin kater g2 awal2... huhuhu, ceh,, cirit betol taqin... hahahahaha

nurulhuda rusdi said...

hahahahahaa

Muttaqin said...

pehal tetiba nama ak plak naik ni? sgguh xhensem...