Friday, October 29, 2010

Longkang yg besar pasti ader air yg mengalir!!!!!!

"hey, jom maen kat sane.." -aku-

petang yang hening. angin agak kencang. tapak selipar agak haus. rantai basikal agak berkarat. mereka berdua mengayuh tanpa tujuan. bila ditanya hendak ke mane, dijawab dengan ringkas dan padat. nak pegi mati. mereka berdua tergelak besar diatas basikal sampai bergoyang.

bau spagheti menyebab kan mereka seperti hanyut dan mengikutkan saje arah bau tersebut. agak malang kerana gula2 dalam poket masih tidak dimakan. masih dalam bungkusan.

mereka bermain diatas penutup longkang yang besar. dahulu nye parit tetapi telah dinaiktaraf menjadi longkang. air nye sangat dalam. tidak ade buaya mahupon udang kurita namun air nye mampu membuat kite tenang.

kayu dibaling kedalam air dan oops. pembaling pon turut menyelam dalam air. dan ia adelah tidak disengajakan. pembaling mulai tenggelam dan timbul. mcm line wifi kat sni. kejap timbul, kejap tak nampak. kawan nye mulai cemas. bagai cacing kepanasan.

batang kayu dihulur dan pembaling yang hampir naik ke langit itu menggapai kayu tersebut lalu berjaya dinaikkan ke atas penutup longkang besar. masih lagi sempat bergurau dan berlagak. baru lepas tautan maut la katekan.

mangse : aku saje je tadi nk test lu..
penyelamat : aku denga lu mintak tlg tadi. mule2 aku igt nk bia je lu mandi. mak aku marah mdi longkang.tapi dah lu mintak tlg,aku tlg laa..

sketsa pada petang hari. memang indah jika ditonton pada waktu malam dan dihidangkan milo panas + pisang goreng.

p|s : aku la pembaling yang kecundang kedalam longkang besar tu. sangat teruja. etlis aku ade pengalaman jatuh longkang besar dan lemas. kamu2 ade ke...ade ? ade ?

6 comments:

Fiqah Alias said...

huhuhu...ebat btoila pngalaman nie...mmg teruja mmbce nye..n ag stu yg plg syok,teknik pnceritaan nye..mmg mmpu wat mne2 makhluk yg mmbcenye nie rse nk sme2 tejun je dlm longkang beso 2 haaaa....n tjuk dy pn cool jerr...

nurulhuda rusdi said...

euww.longkang!
sighh..[keluhan penyesalan..]
dalam hati-->[apesallaa kot tak hanyut je..isk isk]
lol

kukikuki said...

suspen je..

L said...

cirit betol huda,, hahaha, kalu ak hnyut, hg xberpeluang tgk ak yg ensem neyh... hahaha

Fiqah Alias said...

nsem...?? hik3...

L said...

ait, mestilah ensem, naper xpueh hatika??/