Thursday, January 6, 2011

Tambah satu?

Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya
bumi, 
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan di planet lain...

*** Balasan Puisi sang isteri***
Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet
yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku
perlukan cahayamu dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran
mu...

AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku
mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...

MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan cuma mancis saja!!!!!

Oh, please lah....!!!
NAK KAWIN LAIN KONON!!!

11 comments:

NISS said...

nice..puisi

fatihah azemi said...

haha.thumbs up lah!!

O'gosh said...

haha....bagus!!

cik_paan said...

wawawawa~
nice one...

asiahani saari said...

owh ptt ler..nasib baik ader alsn kukuh..hehe

ferry said...

hehe...lawak..

Norgadis Labuan said...

Hahaha... puisi lawak suami isteri, bestlah...

akU GaDis said...

haha,, nice puisi ^^

MiZ Rayy said...

hahahaaa... kretifnya puisi..

zulkbo said...

salam..
mancis okey lagi..
tajut aqupunture
punya jarum je..
ermmm..menyesal
nanti..la la

Arra said...

macam pernah baca en3 ni kat blog seseorang..:)