Tuesday, January 4, 2011

Dialah Idola kuh!!

idolaaa... waaa.. DIALAH IDOLA KUH!!! perh.. skunk nieeh ramai yg ader idola kan.. sebagai seorang manusia kita perlukan seseorang/sesuatu untuk dijadikan kejayaannya sebagai suatu semangat untuk kita turut mengikut jejak langkahnya. haaa. pernting tuuh idola.. pernah x kita tersilap memilih idola.. ?? bagi seorang yg kaki muzik mungkin mengatakan bahawa band2 serta penyanyi2 adalah idola mereka. bg seorang adek mungkin akan menjadikan abg/kakak nya dijadikan idola! bukan senang taw utk memilih idola. kalu kita salah pilih. haaaaa... bagi kita sebagai orang Islam, Rasulullah adalah idola pertama kita. pergh! sbb aper ?sebagai contoh dari segi akhlak, akhlak Rasulullah adalah akhlak al-quran. haaaaa. penting tuuh.. sbb per?? sbb manusia sekarang lebih teruk dari binatang! ish3, terukan,,, adakah kita tersalah pilih idola wahai kawan2 kuh??

33 comments:

cik_paan said...

idola tu contoh nak ikot tyme hidup...
most perfect idol mestilah our beloved Muhammad Rasulullah

and there are lots of ahli agama+saintis utk dijadikan idola

dyalova said...

pilih yg sebaik2nya..yg boleh mendorong kita ke arah kebaikan dan jauhi kejahtan =)

L said...

cik paan>> betol tuee, thx yarh.. =)

L said...

dylova>> yarrh!! terbaik!!

eiela said...

idola yang bagus biarlah yang boleh memberi teladan kepada kita.

Latest Entri :
Saya Minta Maaf, Maafkan Saya

L said...

betol3... thx yarh..=)

misyamissyou said...

kalau idola cm hampeh..xyah de idola pn xpe..sbb tu kne pilih yg betul2 baik..

En.Perghh said...

stuju2...(itu je pergh leh cakap.. huhuhu)

nub said...

idola tu pa? rancangan tv ka? hahha

kelana fana said...

yeps.. Baginda saw da best idola in da world! (^-^)v

i am S!L4H.. said...

great.......

L said...

misyamissyou>> betol2... hek3 mcm upin ipin plak.. keh3

L said...

en pergh>> hek3... awak kn upin,, hek3, sy ipin kui

L said...

nub>> hke3, bukanlaaah, idola 2,, mender yg kita kagum... hek3

L said...

kelana>> thx fana, betol tuh, marilah kita bersama2 selawat kepada bgnda...

L said...

silah>> yarh, rasululllah is d great one!

fatihah azemi said...

u are so right! rasulullah is the best idol ever..

pstt..dulu time kecik2 memang idola pelik2 ah..haha..

L said...

besalah,, time kecek2 kan.. hek3..

ariffah9 said...

idola saya: dr zakir naik dan syeikh hussen yee :)

benar, tak perlulah idola artis hiburan. apa untungnya? lagi mhabiskn duit utk tiru fesyen diorang..spanduk pulak..n pendek kata..tiada faedah.

nik adila said...

yg baek kat idola kte tuh,ikot la kan..yg jht tuh campak jek lam laut,bia tgglam tros..hahah

zaMir said...

idola tu bagus untuk kita memajukan diri kita...tp janganlah sampai tersalah pilih pulak...n jangan sampai taksub pulak kan..=)

nelly said...

nelly sanagt2 setuju ~

nice entry for everyone

=)

L said...

arifah>> betol tuuh,, hek3, nice idola laaah.. =)

L said...

nik adila>> hek3, xbek g2.. huhu. mungkin skunk depa xbek, nt mana nk taw.. Allah bg hidayah,, mungkin depa berubah.. =)

L said...

zamir>> a'ah. terlalu taksub pom payah.. hek3, ramai skunk terlalu taksub.. =)

L said...

nelly>> thx yarh,, dtg la selalu.. =)

syafiqah said...

Bismillahirrohmanirrohim...

Idol bererti patung,berhala, pujaan, orang atau benda yang terlampau disanjung... Idol dalam bahasa inggeris... dalam bahasa melayu ialah idola...

ana lebih suka menggunaka istilah qudwah atau contoh tauladan daripada idol... tidak menimbulkan spekulasi...dan lebih selamat...

qudwah kita selaku muslim yang mukmin adalah dan sepatutnya Rasulullah... Rasulullah sepatutnya menjadi qudwah kita yang pertama... baru diikuti dengan yang lain.... tidak menjadi kesalahan menjadikan orang lain sebagai contoh yang terdekat supaya kita nampak apa yang ingin dicontohkan itu kerana apa yang dilihat dengan dengan mata kepala sendiri lebih memberi kesan kepada kita...tetapi, mereka yang kita jadikan contoh itu perlulah seorang yang baik pekertinya, indah tutur katanya, subur imannya, serta sentiasa mendekatkan diri dengan Allah... kerana hidup kita satu tujuannya... Mencari redhonya...macam mana kita hendak meraih redho Allah??? Ia telah diterangkan dalam Al-Quran dan hadis... Justeru, beramallah... semoga kita dirhedoi olehNya insyaAllah...

Wallahu `alam

L said...
This comment has been removed by the author.
Black Winter said...

sokong dgn syafiqah. tp dalam konteks yg kita semua faham, idola ada seseorang yg boleh kita jadikan sebagai panduan, tauladan dan ikutan. Jadi, pilihlah yang terbaik. Dan yang terbaik sudah tentu baginda Muhammad s.a.w.


Entri terkini:

http://jotsofme.blogspot.com/2011/01/10-penyebab-kematian-di-dunia.html

http://heedaya.blogspot.com/2011/01/cuaca-yang-menguji-dan-mimpi-di-siang.html

L said...

syafiqah>> no komen. btw,, thx yarh.. =)

L said...

black winter>> betol tuuh... =)

Aisyah Thaqif said...

yap ! Rasulullah idola kita . ikutan sepanjang zaman . sunnah nabi amalkan setiap hari ;)

L said...

hek3, betol tu ecah..=)