Thursday, January 13, 2011

Cara Menjawap Telepon

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah... dan kebanyakannye sama..terpikir kah korunk untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le boring sangat lebih² lg kalu yg kejenye mmg jawab tepon).
.
.
. 1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
. Jawapan: maap.sini bukan balai polis.
.
. 2. Soalan: haloo, siapa disana?
. Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..
.
. 3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
. Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.
.
. 4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
. Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.
.
. 5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
. Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.
.
. 7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
. Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.
.
. 8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
. Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap
.
. 9. Soalan: halloo... ...
. Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?
.
. 10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
. Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.
.
. 11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
. Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.
.
. 12. Soalan: assalammualaikum...
. Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib
. jawab)

30 comments:

rockinsudu said...

haha. no 11 kejam gile

misSbLurRy said...

hehehe...

stranger : ello....
blurry : tut tut tut tut....

manjeamusyuk said...

hahahaa! semenye lawak & make me laugh so hard! hahhahaa...

amoi said...

miahahaha~ lawak³

cik chibi said...

HAHAH , penyeri malam kuu , kelakaa :D

cik_paan said...

hahahaha..
terbaik!!

SHEA SHEERA said...

num 7 sye selalu wat kat mak sye .

sbb dye suke call umah mlas nk agkt.

haha *ktwe kejam . haha

dato muda nizar said...

hahahhaha...terbaek ,..tp cm na plak lau org yg kita dail ttbe org cina??pas tuh kita bg salam plak....ada jawapan dye??heheh

NurAfizahMazlan said...

akan cube diamalkan :P

L said...

letak terus!! hhuuhu. xleh bg salam pd org bukan islam... =)

Effa CuRio said...

ahahaha.. terbaik.. nanti nak jawab mcm nie la.. =)

bantalbucuk said...

haha..bagus..~ ;p

Piasara said...

kahkahkah...ini ker cara jawab telefon yang betul?memang sah la tu...

Fiqah Alias said...

haaa...nnt sy aplikasikan yer..sape laaa agaknya jadi mangsa 1st sy yer..?? hik3..sudikah awk volunteer jd mangsa 1st sy wahai incik L..?? hehe..=)

Aida Zafirah said...

hahahahaa...lawak2...

|-sw33t-dream-| said...

hahaha...

akan ku amalkan...

hehehe..lawak3x..

ManjaIxora said...

hahaha.. siot jer.. x bley blah..

CahayaCintaIlahi said...

muahahaha sengal gle kOt
paling tak bole blah kata cmni
11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
. Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.
hahaha takde keje seyh nk buat ngeeee
neway tnx for sharing lorh ;)

EkaWeird said...

err.... last skali tu kejam. letak terus telefon.. adoyaiii....

nur dhiya' aida said...

no 11 terbaek!! hahaha :)))

Miss Myzatul said...

care yang bagos utk jwb phone..dah boley try..haha

NiNaBaNaNa said...

haha ini jawapan yang kejam2 belaka . .
HAHA

L said...

fiqah>> ait, jgn g2, huhu,, nk fest tey kat org len xper laaa, kat L jgn r,, huhu

b a m b a m ' s said...

selalu buat no 3..!!hhahahhaha..ckp jek lar pon..lg mau tanya...heheheh

♥LyNnDa♥ said...

leh tiru nie...agagagag...

Rafina Mimi Zairul Murni said...

nombor 9 kelakar :)

Arra said...

haha..tabik r..
memang lawak..:D

fariehan ibrahim said...

haha! siot jerk!
tp best gak kalu wat nie. xD

Aisyah Thaqif said...

hahaa , jawab tepon macam ni kalau tak kena time dia , alamat ada tepon yang bakal remuk niih ~

mrs.lovesick said...

weyh, camni takya gune telepon la.
hehe, tapi kalu tension2 bleyh gak try sekali! hehe