Sunday, October 14, 2012

Aku anak Soleh?

Assalamualaikum semua. Apa habaq kawan2 bloger semua? harap2 semua sihat la kan.. 
Mcm mana keadaan parent kite skrg? sihat? yang mana sudah tiada parent, mcm mana keadaan
parent kita disana erk? mesti menantikan doa dari anak2 mereka yg soleh dan solehah.
so sekurang-kurangnye dalam sehari kita mesti mendoakan 5x setiap kali lepas solat fardu..
Bagi yg masih ada ibu bapa dalam dunia nih. ambil lah kesempatan ini. Rebutlah pahala dari mereka.
Jangan biarkan kita menyesal disana.Kalau kita ingin bakal or anak kita pun soleh kita pun
kene lah menyolehkan diri kita dulu. k. out dulu.. =)


22 comments:

mama aini said...

assalam `L`..thanks mengingatkan !!..tetiba teringat mak/abah mama..hu2x..

L said...

hehe. tetibe tingat kat akak.=P dahlama xg blog akak..

Tihara said...

insha Allah, moga kita jadi anak yang soleh dunia dan akhirat..aamiin :)

norazis said...

alhamdulillah..kalau semua anak2 ada pendirian begini..sejuklah perut ibu mengandung..

Rapunzeel Cikilolo said...

Hye L. L stand for?

syasyah_biscuits said...

kepada kaum perempuan pulak, mari mensolehahkan diri kita. jom2 :))

Cikgu Ma said...

pasti ada doa untuk mak abah...tiada kita tanpa mereka...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

lepas solat kene doa kat mak&ayah selalu..

profmie said...

Assalammualaikum L..lame jg aku xsinggh blog ko ni..ak bz ckit skngni..thnx k smpt jg singgh blog ak yg dh berhabuk tu..hu3

-bce entry m'ingtkn aku pd parents..nsb beklah bru bleq kg aritu jmpe..huhu..slalu amalkn bce doa utk parents t'utme mse doa lps sOLt. =)

izzah said...

Thanks 4 da reminder....betul tu...apa2pn parents 1st terutamanya bg anak laki...:-)

Aisy Nasiha said...

betul ni L... ibu bapa dh byk berkorban utk kita, jd mmg kita ni patut membalasnya n sentiasa bdoa... bg yg duk jauh, kena selalu baik n btanya kabar.. jgn bt pkara yg menyakiti diorang

Knor said...

dah tak ada parent lebih 33 thn..

semoga mereka di tempatkan ditempat org2 yg soleh.

sayang ibu ayah anda..

Kancil 8349 said...

terima kasih

Mak Wardah said...

Thanks L...auntie will always do it 5 times per day

QueeN TerataI said...

alhamdulillah mak sya sihat... :)

♥ Nana BamBam ♥ said...

semoga kita dapat menjadi anak soleh/hah....aminn :)

ieda said...

aminnn ... semoga kita terus menjadi anak yg solehdan solehah buat kedua ibu bapa kita ..

ummiross said...

Alhamdulillah, hidup penuh barakah kalau sentiasa mendoakan ibu bapa.

Kamariah Awang said...

Lolz... terima kasih saling ingat dan mengingatkan...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

alhamdulillah... diri ini masih dikurniakan kesihatan yg baik.. parent pon sihat...

sama2 laa kita berusaha menjadi anak yg soleh dan solehah... :)

ieja amieja said...

insyaallah..tiap kali lps solat kutitipkan doa buat mereka2 yg tiada..

Nora Karim said...

parents saya sentiasa dalam doa saya... dgn harapan dapat pimpin mereka ke syurga... amin...