Wednesday, August 1, 2012

Sapa lebih teruk?



Lihatlah kekejaman yang berlaku di rohingya Myanmar. Umat Islam telah dibunuh
seperti membunuh binatang!!!!! Marilah kita mendoakn supaya Allah menurunkan 
pertolongan kepada mereka! 

Renungan bersama..
Semua orang Islam mengeji perbuatan membunuh umat Islam yang berlaku di Rohingya, Myanmar. Tapi sedarkah kita dosa memfitnah itu LEBIH BESAR dari membunuh! "Dan memfitnah itu lebih buruk daripada membunuh" - Al Baqarah 2:191

Berapa ramai dah yang kita bunuh? Siapa yang lebih teruk?Kita kata orang teruk, tapi sebenarnya diri kita lebih3 teruk.. NAUZUBILLAH... 
 
Ya Allah, kau peliharahlah lidah kami dari perkara yang tidak benar!! 
Amin... 

34 comments:

susumanis said...

Ya rabb , kasihanilah mereka di ronghinya, lindungilah mereka ya Rabb..dan jauhilah kami dari membunuh juga dengan cara menyebarkan fitah..aamin

Anum said...

amin

Kakzakie said...

Kezaliman terhadap umat Islam kian merebak dari satu negara ke satu negara. Kemampuan kita mendoakan mereka.

Namun bagai yg L kata fitnah di negara kita memang amat ketara itu yg berbagai musibah dtg melanda. Kemampuan kita sebagai 'org bawah' juga sekadar berdoa. Siapa berani menentang?

CikUna said...

SubhanaALLAH... semoga Allah lindungi kita semua dari mala petaka... Amin

Kata ustaz, jika kita tak mampu menegur dengan perbuatan, tegurlah dengan perkataan, jika tak mampu juga, cukuplah sekadar mendoakan... wallahualam...

Marya Yusof said...

As salam L,

Sedih melihat nasib mereka... Org Islam dicop sbg terrorist..siapakah terrorist yg sebenar-benarnya... Moga ALLAH lindungi mereka! Ameen...

Semoga dlm bulan yg mulia ini kita sama2 menjadi akhlak kita... masa utk melatih diri sendri...

Tihara said...

doa senjata orang mukmin...moga Allah selamatkan umat Islam di Rohingya..dan selamatkanlah umat Islam di Malaysia dari cengkaman minda fitnah memfitnah...bukakanlah mata hati orang2 yang belum sedar..Ya Allah

QueeN TerataI said...

sebab tula kalau perkara yg tak tahu dan tak pasti tu jgn suka2 je nak sebar2kan.. silap aribulan kita pun terlibat sama dlm fitnah memfitnah nie.. Nauzubillah...

salam ramadan L :)

Iefa Ujang said...

ya Allah peliharalah lidah kami dari pnyatakan sesuatu yg tidak benar . amin . . .

Aishah Jahirah said...

dosa fitnah lagi besar dr dosa membunuh...fitnah xnmpk jelas kot, bunuh nampak jelas tu yg kdg2 alpa.

semoga Allah lindungi mereka yang teraniaya di sana....kekejaman mereka semoga dapat balasan setimpal...

dwaty said...

ya ALLAH ya TUHANku... lindungilah saudara2 islam kita disana...

dan peliharalah lidah kami ya ALLAH... AMIN...

legendary wariner said...

uh, terasa gua. JOm jaga lidah jaga hati.

ummiross said...

Salam Ramadhan L..

Sama2 kita titipkan doa dibulan mulia ini buat mereka, semoga Allah memelihara mereka dari kekejaman berterusan.

Suhami Ahmad said...

Ya Allah, mintak2 dijauhkan semua tu...

moh joint contest kad raya dari atok tinggal 2 hari sajok lagi...hihi

http://anaknegori.blogspot.com/2012/07/contest-sapo-nak-kad-rayo.html

ieja amieja said...

sekarang kat mana2 pun umat islam ditindas..semoga perbuatan menganiaya org2 islam ini dpt dihentikan..sama2lah kita titipkan doa utk mereka disana ..

Kamariah Awang said...

Sama2lah kita berdoa untuk kesejahteraan umat Islam di negara kita dan sejagat. Semoga Allah melindungi kita dari sebarang kejahatan dan kekejaman, fitnah dan perebutan kuasa. Amiin..

khairul said...

sama2 lah kita renungkan dan muhasabah diri masing2

Eein Azryn said...

Semoga Allah turunkan pertolongan buat mereka. Amin.

SangRatoo said...

kesian kan..sedih kalau lihat anak² yg masih kecil menanggung penderitaan sebegitu..semoga Allah akan memberikan perlindungan buat mereka semua.amin..
utk L, Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak :)

r-5 said...

Moga Allah selamatkan umat islam di seluruh Dunia..

Bulan Syurga Firdausi said...

Yaa Allah Yaa Tuhan Kami, hancurkanlah musuh2 kami, hancurkanlah kuffar yang ingin merosakkan agamaMu yaaAllah.......

Cik Asma BLuppy said...

semoga ALLAH melindungi mereka..:')

Nurul Husna Mohd Hassan said...

moga Allah memberi pertolongan buat saudara2 kita. amin....

mekasih. peringatan untuk saya, kadang2 mulut ni terlepas cakap jugak :'(

Edy Fee said...

bersyukur la dengan keadaan skrg..risau ble pikir masa depan poltik ngara

Nattalia said...

ya ALLAH ya TUHANku... lindungilah saudara2 islam kita disana... dan peliharalah lidah kami ya ALLAH... AMIN...

Anonymous said...

Emu Boots sale up to 50%, and should you pay for two couples of uk ugg boots, many surplus treats is going to be offered.

ì (IE: sand, chestnut, chocolate, black) UGG boots.
So you can discover that shoes, clothes, even bags for children has be a
little more exquisite than before.

Here is my site :: www.luxor.ge

Anonymous said...

Due to several styles and colors of UGG boots and UGG shoes, you can
match your mood and your clothes. These forms of Ugg Boots Clearance can be found in 2 colors from a store at fine sand as well as saying.
Nevertheless, with super delicate ease and convenience, increased desire,
and wintertime season approaching, it is possible to still discover some great provides.


Here is my blog http://www.gucchidaininki.com/

Anonymous said...

If you disregarded the Ugg guidelines and wore your boots in water, or you dropped
liquid in your boot, you could have stains along your boots.
When it comes to probably the most styling infant, dress your
toddler in uggs. And utilization in the preserving stratum in the knock-off
is sometimes a easy preventative pelage - not the real authenticated guy who
can conflict users; the production is her toes when her vernacular users of sea boots check in the U.


My blog コーチ バッグ

Anonymous said...

Emu Boots sale as much as 50%, and if you pay
for two couples of uk ugg boot, many surplus treats will be offered.
These varieties of Ugg Boots Clearance can be found in 2 colors from the shop at fine sand as well as saying.
And reproductions could possibly appearance
in the same way terrific.

My page: https://www.rebuildingsociety.com/members/lamontbeg/activity/17505/

Anonymous said...

There are various online auction sites that you simply can check out every once in awhile if you wanted
to obtain the best prices on your ugg boot.
If you might have no idea about whether a pair of boots you want are real or otherwise not, it is advisable not to get them.
The unique qualities from the sheepskin mean which they will keep your feet warm
in perhaps the coldest of weather, but when you put them on in summer they will not overheat your foot.


my web-site :: ルイヴィトン 公式

Anonymous said...

Emu Boots sale around 50%, and in case you pay for two main couples of uk ugg boots, many surplus treats is
going to be offered. People of the class and level can easily get these
because their price is of every range. So you can find that shoes, clothes,
even bags for youngsters has become more exquisite than before.



Feel free to surf to my web blog - プラダ バッグ

Anonymous said...

Just because the name implies, these ugg boot are from
Australia, which can be crafted from twin-tier merino wool.
People of every class and level can readily get these because
their costs are of every range. In addition,
if you seem in the labels to the manufacturing site, you
ought to bear in mind how the labels which exhibit
"Manufactured in China" are authentic, and lots
of others are counterfeits.

Feel free to visit my blog: http://celoy.com/activity/p/277618

Anonymous said...

There is significantly surprise this kind of simply just released sorts are listed below: uggs estimates boots
and shoes mayfair footwear girls java Highkoo Microsof
corporation 5450 fight-style exceptional. 5L models of the "Iridescence" allowance box, even with well-designed counterfeit bright Jiuzun base, so
that this cut apparent just appropriate bright reflects "Iridescence" the cradle of the neon, for
that account of Hennessy cheap uggs Salon goes towards
the a lots of admirable style. What many are
finding are imitation, fake UGG Boots.

Also visit my homepage :: coach

Anonymous said...

Cheap Burberry Handbags These furnishings can be a
good choice. Buy cheap UGG boots visit: When it comes to
purchasing these boots, world-wide-web retailers offer all of them with lower prices than
others from local sellers. And reproductions may possibly appearance in the same way terrific.


Look at my webpage - コーチ バッグ

Anonymous said...

UGG Australia has produced some unique and fun types in boots for women
- Classic Stripe UGG Boots are really a perfect illustration
with this. When it comes to the most styling infant, dress your child in uggs.
Delicately wipe it using a damp material, will
not likely brush it fiercely that has a brush, don't melt away the sneakers with boiled water, and do not use washing detergent and alkaline cleaning fluid to completely clean it with the same time.

my homepage :: プラダ