Tuesday, November 29, 2011

simple word!


" orang Islam selalu menjaga adab dengan AL-Quran, salah satunya ialah Al-Quran diletakkan di tempat yg paling atas/tinggi dari benda yang lain. Tetapi kebanyakkan ummat Islam LUPA/TIDAK MAHU meletakkan hukum di dalam Al-Quran lebih tinggi dari yang lain"





p/s kali nie en3 ciput saja..=)

69 comments:

MamaEma said...

hurrmmmm mendalam tu

Niza Romli said...

ciput tapi bermakna :)

My Little Diary said...

ciput pun bermakna... :)

eLL said...

setuju sangat

salam maal hijrah L

Iffah Afeefah said...

terbaiklaaaaaaaaaaaa

L said...

mama ema- tq sudi memahami..=)

L said...

iffah- yer sama-sama.. ahak2..

n salam maal hijrah too..=)

nurkaloi said...

manusia mudah lupekannn

haihh ^__^ peringatan brmakna tuk kaloi juge

Lea Isnawi said...

bykkkan membace al-quran :)

L said...

yer.. peringatan utk tuan yg tulis nieh jugak.. hehehe..

L said...

yer2.. kene bnyk baca..=)

Zana Adieyza said...

entry yg bermakna sebagai peringatan utk kita semua..

L said...

yer.. tq membaca k..=)

Tentang Kita said...

kebykkannyer membaca al-quran tp x faham makna itulah masalahnyer....

alif ismail said...

salam...

satu peringatan yang bagus!!!

terima kasih...

Pendamba Mawar said...

terbaik

JR said...

Al-Quran bukan barang perhiasan, bukan juga sekadar pembacaan, tapi ia untuk amalan...

Entri terbaru di blog JR:

"Bertuahnya Jadi Rakyat Selangor: JR Pun Nak Berpindah Ke Selangorlah!"

Tiramisu Fatiema said...

entri yg pendek tapi seribu makna...terbaik...Al-quran kitab teragung..kalam Allah

reenapple said...

sebagai peringatan..=)

ShahzCudin said...

org suke martabatkan adab berbanding hukum...

♥♥ arabella ♥♥ said...

adeh, mnusie slalu alpa..

iLa suHaiLa said...

mnusia sering mngenepikan hukum2 yg dinyatakn dlm al quran demi kpntingn dri sndiri...hihi

Ct Aja said...

ermmm terasa gak...rasanya bacaan masih byk yg tak betul.....

Bidadari Syurga said...

biar pendek tapi padat.....

sharul izam said...

itulah pemikiran manusia sekrang..

aisyah thaqif said...

entry ni , kalau hurai , sah-2 pnjang berjela . makna tersirat banyak .

muhasabah diri balik :)

~Nana BamBam~ said...

setuju en3 kali nie.

Acik said...

hahahaa
bedebuk sebijik!

L said...

a'ah aishah.. tu L xnk karang... huhu.. kunk jenuh mmbaca..

atiyahkaman said...

entry pendek tapi besar maknanya..:)

محمد رازيق said...

aku setuju der!! meh jmput dtg entri aku bc 'JIKA @ KALAU'

Inspector Saahab said...

meanrik. peringatan kita bersama.

PeJuAnG CinTa said...

ringkas tapi erti nya mendalam tu........... salam kenalan

Joe_Hans said...

biar sikit, tapi berilmu...

Mizfantagiro said...

Mendalam mksd tu..entry ringkas tp penuh makna=)

sahromnasrudin said...

assalamualaikum

trime kasih krn berkunjung dan komen di blog saya

saya sgt menghargainya...

salam perkenalan dr sy..

semoga berkunjung semula ya dan menjadi sahabat di alam maya ini

kiera'sakura said...

sedangkan hukum Al Quran adalah seadil-adilnya kan..

Hana Soffelia said...

THUMBS UP. Setuju sgt.

maszmadi said...

yup setuju..... erm, insaf rasa diri ini.....

Fiqah Alias said...

:) ciput tu ape??

eyqa amin said...

kdg2 dlm idop nie...kte leka dgn hal2 yg selalu ade dpan kte......
thanx for this note

visitme@FaTiN cOrNeR said...

sarkastik..

L said...

ciput tu awak laaaa...

azie Cheesy said...

membawa maksud yg sgt mendalam dan mesti dihayati oleh setiap umat islam.. :)

Bell said...

itulah masalahnya bila penganutnya sendiri tidak menghormati kitab Allah yang menjadi pegangan hidup diorang sendiri..padahal hukum dalam AQ tulah yang menjadi panduan utk kita hidup lebih selamat,sejahtera dan bahagia di dunia dan akhirat :)

~SaL IjOu~ said...

perlu direnung secara mendalam..~

Hanis Azla said...

simple tp cukup mendalam dan bermakna sekali isinya..

dhiera said...

simple tapi cukup bermakna!

HaiDa HiDa said...

ciput tapi penuh makna..

Saiazuan said...

islam, agama yang sempurna

KaK LimAh Si SupiR said...

ya..al-quran kitab teragung..dan tmpt ny lebih tinggi dr bnda laen ^_^

razifredz said...

peringatan berguna sebenarnya....

Mizz ErMa said...

itulah..duniawi sume tu..

Ungu Violet said...

manusia mmg mudah alpa & lupa..

blog-tips-kurus said...

semua tau tapi tak buat...

diana said...

betul..

Run Away said...

nice beb..;d

LadyBird said...

btl3x..

CikGu Ma said...

novel terbaik adalah al-Quran..

jom baca (",)
erti qada yang sebenar

teha said...

betol2..

Arra Ahmad said...

letak je tempat tinggi..tak baca dan tak suka nak faham,tak ada guna juga..:)

Ayuni said...

dh nk jadi mcm kt negara seberang....

dill said...

cuba hidup berpandukan Al-Quran

dill.

nasha sanza said...

ya ke? memang tak patut!

ILA HonEyBuNNy said...

betul tu....setuju....;-)

cik ika said...

nice..:)

ahsfantasy24 said...

Quran dan sunnah itu cahaya
hidup kita..

1. Bila Gaduh, Kawan Juga Yang Dicari
2. Jom Sertai Bloglist ahsfantasy24.com 2012 !

Miss Xyz said...

ayt yg ckup brmkne ;) thnks for sharing ;)

afeb pilah said...

mendalam makne nihh..heheh