Saturday, October 8, 2011

Sekadar Hiburan # 3

Seorang peguam yang sangat berjaya memberhentikan Mercedes Benz siri S terbarunya di depan pejabatnya.. ketika dia membuka pintu keretanya.. sebuah lori melintas terlalu dekat menyebabkan terlanggar dan menerbangkan pintu kereta itu sekaligus menghentam bahagian depan Mercedesnya dgn kuat..

Orang ramai segera datang berkerumun dan mereka melihat peguam itu menjerit-jerit dan menangis dengan histeria sambil menunjuk keretanya yang sudah kemek itu.

Beberapa minit setelah dia dapat menguasai emosinya, beberapa orang menggeleng-gelengkan kepala dan memandang hina kepada peguam itu. Seorang dari mereka berkata, "Saya tidak sangka yang sifat matrelialistik engkau sudah keterlaluan dan mata duitan. engkau hanya pentingkan harta dan tidak pentingkan benda lain"

"Kenapa engkau berkata demikian?", tanya si peguam lelaki itu menjawab..

"Tidakkah engkau tahu yang lengan kiri engkau terputus diseret lori tadi?"

"Ya Tuhan!!", jerit si penguamcara tadi dengan kuat..

"Di mana jam tangan Rolex saya?!!"



28 comments:

~Nana 귀여운~ said...

hahaha..lengan dah putus masih sebok pasal jam rolex dia..

budakijaupendek said...

hahaha!
tak sakit ke ?
aiyak ~

Bidadari Syurga said...

heeeeeeee... rasa ngeri tapi bila baca last... nak ketuk paler diapun ada....

delarocha said...

huhu..memang material sungguh

L said...

hahahah.. mmg materila pon dia nieeeh. huhu dari kecek ag...

amna said...

ekekek.. kelakar la.
tangan putus tak nampak, kete kemek duk sibuk disebut.. ha3~

luahfikiran said...

SALAM,
KELAKAR DAN ADA PENGAJARAN

Ct Aja said...

hahahahhaa, memang tak syg pada diri sndiri...

schaze zainn said...

haha. kuasa duit melebehi segala-galanya

~SaL IjOu~ said...

da buta hati dengan harta~ (--")

Woofer Storm said...

memang dasar..heheee

tangan dah putus masih lagi nak cari,memang tak leh blah certa ni...heheee

tips said...

tangan lagi mahal drpd jam.. ;)

Prince Halilintar said...

dasar materialistik..

♥cmª shIemª♥ said...

aduihh...
(-_-")

Lelaki Ini said...

hahaha..
sgt2 ngeri!
tapi bengong juga!
pntg duit lagi!

Afikah Aziz said...

lorrr,lengan dh putus pun masih nk cr jam rolex die huhu

Anonymous said...

ini memang dasar mata duitan

p/S : From atok
www.anaknegori.blogspot.com

ieja amieja said...

materialistik sungguh!!!hilang tgn x pe jgn hilang harta..huhuhu

khairul said...

SUNGGUH MATERIALISTIK

MIDA MIDOT said...

kental-kental

Fadzli Amir said...

Salam....lama tak singgah...sibuk...hehehehe...lawak tambah ngeri LARIIIIIIII....

wida said...

hiks..kelakar.

mmg materialistik betul

mamaNoriz said...

astaqfirullah...

mcm2 peel manusia, harap2 la tak terjadi dlm realiti kan...hehe

MamaEma said...

tk sedar tangan putus? tak rasa sakit pun

AyiLarimA said...

Sambungan ceritera cinta lensa akan di-updated pd jam 12 tengah malam ini. :)

*maaf, sekiranya t'dapat k'salahan bahasa untuk cerita kali ini, Mira sdang sakit mata. Tapi d'sebabkan xnak hancurkan hati awk, Mira tulis jugak. terima kasih cox baca. :)

http://aylliarimasiprincess.blogspot.com

.::syifa::. said...

pelik manusia tu, tak ada rasa sakitkah?

eLL said...

hahaha

tapi seram pulak takde tangan

wawa wadzir said...

rolex lagi penting dr lengan die!! haha