Friday, November 12, 2010

G.I.M [Gemuk Itu Menarik]


Gemuk...pada pndapat ak r kan bukan salah ibu yang mengandung...tapi terpulang pada individu itu sendiri. Cara pemakanan, aktiviti harian dan keturunan menjadi faktor pada semua tu. Jadi org gemuk ni pon tersiksa hidupnyer...ad setengah dapat penyakit, susah nak buat kerja, nak dapat kerja pon susah...dunia2x...hanya pandang rupa dan kecantikan tapi semua tu luaran...tapi dalaman langsung tak dihiraukan...maksud aku keistimewaan yang org gemuk ada seperti bakat dan kepakaran dalam sesuatu bidang. 

Persepsi org ramai terhadap org gemuk ni macam2x ada...ad yg kata pemalas r, pengotor lah dan ad r best skit org kata lawak  dan suara sedap haha...pada aku semua tu hanya sangkaan dan spekulasi tanpa mengadili nyer dgn betul.

Kesian org gemuk ni...kalau tak diejek, di cerca dan dihina bukan gemuk r maknenyer...kenape yer ? org2x macam ni slalu dijadikan bahan ejekan dan dipermainkan...semua org ada perasaan...mereka ini juga ada hati dan perasaan...

Sedarlah wahai teman2xku...kita semua ada serba kekurangan, cuma jelas atau tersembunyi jer kekurangan kita tu...cari, dan lihat di mana dan siapa kita yang nak mengata dan mengadili makhluk tuhan pencipta alam...

Apa-apa pun, aku tetap pada pendirianku G.I.M (Gemuk Itu Menarik)...

Mok! Mok! Boyot! Buncit!....ungkapan dan panggilan inilah yang sering ditujukan pada insan-insan gemok yang lahir kat dunia ni. Rasenyer tak perlu lagi ad nama gelaran pada mereka ini, kerana mereka telah pun dipanggil sedemikian rupe oleh rakan-rakan dan teman rapat yang mereka ada. Alahai dunia, knp jd sebegini, mereka juga ada nama yang indah dan sedap utk disebut dan di panggil. Nama yang diberi oleh ibu bapa mereka, adalah satu nama yang istimewa dan bermakne. Ingat rakan2x ku..gurauan pada nama ada batasannya!

Akhir kalam...aku nak tanya pendapat, org gemuk ni boleh ke ad teman yang istimewa maksud aku teman wanita dan bagi perempuan teman lelaki? 

12 comments:

Fiqah Alias said...

haaa..btul3..nk tmbh ckit gelaran yg penah org bg kt insan2 'comel' nie...'buntal','badak berendam' n 'GEMOOK2' haaaa..mcm2..kejam2..ish3..walaupape pn..nk jwb la ckit pendapat 2..mesti la boleh..org yg chubby nie ad perasaan jgk..same je spt insan2 len..

p/s:stuju3...G.I.M n cumil..

Atika Natasha said...

nyampuk ckit..tumpang lalu gemuk..hihi

L said...

huhu, betol tue fiqah, round is perfect

L said...

huhuu, aper yg gemoknyer ika oiii

Fiqah Alias said...

ika!!

Atika Natasha said...

yaaaaaa!!!!

nurulhuda rusdi said...

aku gemok!
nak terjon laot!!!!

mumumeow said...

ada ke org yg nk minat golongan 'bam2'?
maybe kot..tpi dlm senyap2...

*wondering*

L said...

hahaha, pasaipa huda oii.. kui3 tejon la laot..
xder yg akan hlg

L said...

mesti La ada mumu oi,, huhuu

mumumeow said...

sorry to say, tpi brdasarkn pmerhatian ak...
kcerendungan org laki nk minat pompuan 'bam-bam' @ 'mok2' agk kurang klu nk dibandingkn ngan golongan slim2...(sbnarnye mmg x pnah nmpak pun)

tpi sbaliknye klu pompuan...maybe org pompuan kbanyakannya jenis terima...

(pndapat ahli falsampah terkemuka -mumumeow)

L said...

ait yeker mumu, pendpt mner tuuuh, huhuhu, tataw lah, tp... biler dh jtuh ht, kkdg tue,,, beso cmner pom,,, jLan jek,,, huhu