Tuesday, June 26, 2012

Ekau Kahwin dah ker?


Halal. Malah gugur dosa2 kecil dari celah2 jari..=D


Haram. Malah dikeji oleh Allah S.W.T.

40 comments:

naim said...

salam

Bagus bro.. :D

L said...

huhu. peringatan utk diri sendiri dan kawan2 ..=D

keri ikhwan said...

"alaa... pegang2 sket takpe. lagipun kitorang akan kawen jugak nanti."
huh. pening.
seronok sekejap juga yg dikejar

L said...

itula.. terlalu tgk citer sgt.. halal semuanya.. keh3

Cik Lia Lomi said...

takut nak pegang lelaki, lainlah kalau dah kahwin. Peringatan pada diri sendiri.....heeeee.

Remy hazza said...

halal dan haram jangan dipermudahkan........
ikut batasan yg telah ditetapkan......

mie said...

kadang2..
perkara ini dianggap remeh..
sama2 kita saling ingat mengingati..
ehehehee

Tihara said...

peringatan berguna..kahwinlah cepat2..byk dapat pahala..:)

wahida said...

bagus n3 ni...bagi peringatan pada anak2 muda di luar sana...

kaki bola said...

takmao couple2,dah kawen sumo jadi pahalo.nak kawen copek2 lahh.haha

K.Nor said...

makin galak manusia skrg..

Ujie said...

Yg haram itu indah..yg halal terasa tawar.
Itulah bisikan syaitan.

Kakzakie said...

Kuatkan iman utk melawan hasutan syaitan.

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

sekarang bende ni dah jadi trend pulak.Gud job, bro, ingatan utk semua!:)

Telor Power said...

ramai yg pilih HARAM dari yang HALAL umat masa kini..sedih!

Arra Ahmad said...

dah banyak yang haram drp yang halal

Asyiqin Haulisah said...

baiklah, peringatan utk diri.

dwaty said...

ok tq... akan cuba di elakkan. yang haram...

Kancil 8349 said...

peringatan untuk kita semua

QueeN TerataI said...

percayalah punya ramai yg tak amik kisah akan hal ini.. sblm kahwin bukan main galak berpegang-pegang tgn.. bila dh kawin nak pimpin tgn suami / isteri malu katanya.. masa blm halal tu xtau malu plak kan?? hai.. dunia.. dunia..

TF said...

peringatan untuk diri sendiri jugak..insyallah..thnaks L

IntaNBerliaN said...

tu la.. ramai org buat camni sblm kawen..

sea_lavender said...

bagaimana pic yg klu yg tunjuk2 bersama insan tersayang walaupun blm pasti berakhir ke jinjang pelamin.. kemesraan d pertontonkan kpd org ramai ~~ ingin pndangan ^_^

L said...

jawapan dia kompemla haram... Seolah-olah kita berbangga dengan dosa yg kita buat..=D

Syazana Zainn said...

thanks utk peringatan

masih cuba memperbaiki diri

♥ Nana BamBam ♥ said...

bila dah halal apa2 pon dapat pahala..hehe :)

Bitt (doubleIS) said...

good! :)

Nurrul said...

Peringatan yang baik ! ! ! :D
Insya'Allah akan dielakkan selalu yg haram dan amalkan yg baik :)

fiza said...

Selalunya yg haram tu lah org suka buat...hurmmmm...

msredcheesecake said...

teguran utk adik2 dan diri kita sendiri

SangRatoo said...

sama² kite ingat mengingati..bagus tu :)

E'in said...

muhasabah diri..

Yatie Awang said...

couple lepas kawin lagi baikkan?

visitme@FaTiN cOrNeR said...

sy dtg sini!!! love after marriage mmg awesome!

Akhelaken said...

kahiwn dgn nikah 2 perkara yg berbeza.. kdg2 org tanya dah kawin ke? kawin dah,nikahnye je yg blum... LOL~

L said...

Yatie-itulah yg terbaik..=D

akhelaken- haha.. perlu bnyk penjelasan mengenai maksud kahwin ngn nikah.. haha

aizamia3 said...

den dah kahwin.. hikhikhik..

aizamia3 said...

den dah kahwin.. hikhikhik..

amna said...

terang :)

~SaL IjOu~ said...

perkara yg diambil mudah oleh kebanyakan muda mudi skrg~

p/s : maaf da lama x jenguk sini,L..da kurang berblog..InsyaAllah aktif semula hujung tahun ni.jaga diri ya~ =)