Thursday, December 8, 2011

Aku Sayang Parent Aku, korang??

Diantara tanda yang akan diturunkan bala oleh Allah ialah apabila anak2 menderhaka ibunya. apabila seorang anak mempunyai ibu, apabila bercakap dia dengan ibunya, dikasar kasarkan percakapannya. itu tanda-tanda derhaka dan perkara yang disebut sebagai derhaka. cakap kasar dengan ibu. tambah ibu tu pekak pula. kadang-kadang ditengkingnya ibu. Dia kata payah Ustaz, mak ni bukannya dengar, pekak. Dia pekak satu hal, tapi kita cakap dengan dia tetap dengan lemah lembut bukan kita boleh cakap kasar dengan dia. sebab Allah Taala sebut dalam Al-Quran supaya kita ni bercakap dengan bahasa yang lembut . 'kaulan karima' . dia bukan boleh bercakap dengan kasar2.

yang kedua, apabila disuruh ibunya ,maka dia enggan dan tidak mahu dan bermacam-macam dalih yang telah diada-adakannya. yang ni banyak berlaku dalam bab nikah. Bila mak tak setuju, bapak tak setuju, dia bantah ibu dia, dia bantah bapak dia. Macam2 dalih dia kata,  dia nk jugak dengan BF dia, nk jugak dengan GF dia. Ini pun satu bentuk derhaka. Banyak sangat yang jenis macam ni. Yang ketiga, apabila ibunya meminta tolong apa-apa, lalu tidak dipedulikannya. Ini dikira sebagai memutuskan silatulrahim. bila mak ayah minta tolong, dia kata tak nak. Tapi kalau kawan minta tolong?  cepat2 dia nak tolong. pantang kawan bukak mulut, kelam kabut nak tolong. tapi bila mak mintak tolong , susah. suruh balik kampung pun tak mau. Raya pun xnk balik.'Balik la man, mak xdak sapa ni kat kampung, datang la raya dengan mak.' 'mak, xboleh la mak, tiket takda la mak' . tiket xdala, minyak naik lah, tol mahal lah, semua dia bagi alasan macam-macam . Padahal dia bawa isteri dia pergi jalan kat PD nuh. Orang raya puasa sembahyang kat dalam masjid dia sembahyang kat tepi pantai. pasal? tak suka dengan mak.

yang keempat, apabila ibunya melarang sesuatu yang dia suka, terus memaki ibunya dan apabila ibunya sakit dibiarnya ibunya sakit. Tak ditengok, tak diziarah, tak dibantu. Sibuk dengan anak beranak, dengan alasan, Kak@Adik dah jaga. Maka kita yang xjaga ni tak payah tengok. Ini pun satu penyakit jugak, nk telifon tidak, nak datang tengok pun tidak, nak bagi duit pada kakak yang jaga pun tidak. Datang melawat mak ni macam melawat orang-orang lain sakit. Menyembang nyembang dua tiga patah,'xpalah mak, nak balik dah ni.'  Dia ziarah mak ida tu macam dia ziarah orang biasa. tak rasa yang depan mata dia tu mak. BUkannya nak amik berat pun. pegang la kaki skit, picit la kaki dua tiga kali. pastu belah lah. 15 minit belah, 30minit belah. Inilah dikatakn sebagai contoh-contoh anak derhaka kepada ibu.

Begitu la juga bila kita derhaka bapak. ingatkan dah habis kan. gatai nak sambung lagi. sori eh. tangan ta boleh berhenti. ok sambung

apabila salah satu or semua nie dibuat, maka tidak mustahil Allah akan turun kan bala, dan ia adalah tanda-tanda Allah akan turunkan bala. tak nak jaga mak, cakap kasar2, sombong dengan bapak, sombong dengan ibu, mentang-mentang lah pangkat besar, xnak mengaku ibu. Ada orang tak nak balik kg, sebab malu dengan isteri, sebab malu dengan rumah ibu kat kg. Setengah orang malu sebab bilik air mak dia tak pasang tile. geli dengan simen yang pecah-pecah tu, betakung pulak. bagi selipar, selipar pulak 'berkurap' . isteri geli nak pakai selipar,'jomlah abang, kita pergi lah tempat lain, gelilah'. suami pun ikut lah sekaki, sekaki, isteri tuh. bagitau kat mak.'tak palah mak mak, nak tido kat pekan sajalah, isteri nak buat kerja, sini takda Wi-fi ' Wi-fi tu menatang apa kata maknyer tuh. mak tak faham, udah la mak, minta maaf yer mak, besok kami datang lain. sanggup tinggal mak nih,  bila tahu anak nak balik, menantu nak balik, cucu nak balik, ayam kampung ditangkapnya, jantung pisang ditebangnye,  pasal anak menantu nak balik. Tapi bila balik, dia balik macam ziarah orang lain saja.  mkan pun tidak, mandi pun tidak, teman tido pun tidak.  Inilah contoh-contoh anak derhaka.

dan Nabi s.a.w bersabda lagi ,' wabarra sodiqa, wajabba abahu' dan berbuat baik lah pada sahabat handainya,  tapi berkasar-kasar dengan bapanya.'  Ummat Islam diakhir zaman, akan berbuat baik kepada sahabatnya. yang itu yang dipercaya sangat2. tengok muka buku berjam-jam, tengok muka mak berapa jam?  harini orang tengok internet lebih lama dari tengok Quran. Lama tengok internet nieh, bukak page sana, bukak blog sini, bukak web sana, bukak web sini. tak da gugel masuk yahuu,tak dak yahuu masuk yihaa. semuanya ada.  Tapi Quran dia tak tahu. tanyalah dia, internet nak bukak bab apa, tekan saja semua keluar. tapi bila orang suruh dia bukak surah dalam Quran, dia xtau. Sedangkan baca Al-Quran tu wajib, bukak internet tak wajib. Baca Al-Quran tu wajib, mendalami Al-Quran tu wajib, percaya dengan Al-Quran tu wajib. Tapi manusia ni jauh dengan Al-Quran, dekat dengan internet. Ada anak yang tak renggang pun dengan handpon. sampai tidur pun dengan handpon. Ntah dengan siapa dia sms. cuba tengok berapa banyak dia sms dengan mak dia, berapa lama dia koling2 dengan mak dia. berapa banyak dia mesej dengan bapak dia, lagi jauh.

Cikgu2 lebih dekat dihati anak-anak. Kalu hari jadi guru, hari guru hari apa pun anak beranak ingat, sibuk beli hadiah dekat cikgu. Tapi bila bapak sambut hari jadi, anak pun lupa bilanya. tak kenai pun tarikh lahir bapak. Dia anggap cikgu dia lebih besar dari bapak dia. Dia anggap kawan dia lebih besar dari bapak dia. sedangkan,bapak ni mailah sapa pun, menang bapak. bapak ni tewas dengan ibu saja.(darjat)  tapi harini bapak tewas dengan BF, bapak kalah dengan GF, bapak kalah dengan kawan-kawan. yg ni lah berlaku sekarang, jasa bapak, tak nampak, pengorbanan bapa tak nampak. tapi pengorbanan kawan sikit pun, nampak. sikit sahaja pengorbanan kawan, nmpak sampai ke mati. tapi ada orang tak sanggup mengaku bapak dia, sebab miskin. ada orang xmengaku bapak dia, sebab bapak dia cacat. ni la yang Nabi kata akan berlaku akhir zaman. maka turunlah bala satu2.

opss, terlajak suda. Semoga kita dijauhkan dari menda2 seperti ini. amin. semoga dapt diambil pengajarn dari en3 harini. apa yang baik datang dari Allah, dan apa yang buruk datang dari L sendiri. k.

115 comments:

azmnor said...

ASSALAMUALIKUM L..,

TQ VEY MUCH PERINGATAN UNTUK AKU YG BACA N3 YG SGT MENYENTUH INI, KERANA AKU SELALU TERLEPAS PANDANG UNTUK LEBIH MENGHARGAI IBUBAPA,TQ L SEMUGA AKU TAK TERGULUNG DLM GULONGAN YG L CATATAN...

AKU SAYANG SGT-SGT PARENT AKU DARI DIRI AKU SENDIRI....SELEPAS ALLAH DAN RASUL...INSYAALLAH...AAMINNN..

* MELELEH AIRMATA AKU BACA EN3 L NI...

L said...

L pun menanges baca komen azmnor..

eLL said...

saya sayang mak dan ayah saya.
sayangilah dan berbaktilah kepada mereka sebelum mereka tiada...

oli-go said...

opkos la syg mak dengan abah den..walaupun dorang garang..muahahahaha

CikGu Ma said...

love my parent..wlupun ada jga kecil hati =)

Iffah Afeefah said...

harusla sayang

erm tengs ingatan

silela kawen haha

telor power said...

kompom la wa sayang walau hati terguris (yang penting wa hargai jasa2 mereka yg tak boleh dibalas tu). Anyway good entri.

a loqman said...

kita sayang semua parent kita..ye

Miziey said...

wah~ agak panjang jgak entri nih. Terinsaf guwa 2 menet.

Owh, guwa pun sayangkan parent guwa.
huhu~

iz said...

perghh..x berkat hidup kalau mak bapa bengang ngan kita..yer dak?

Outbound Malang said...

berkunjung sob..salam blogger
salam kenal dan sukses selalu ..:)

ANISA said...

suka entry ni...
saya sayang bapak dan mummy saya =)

L said...

hehe .. mmg panjang pun.. dah tertaip.. xleh nk wat gapo2 la.. tq sudi baca ehh.. huhu

L said...

iz- agak laaa.. huhu.. jgn biarkan mereka menanges kerana perbuatan kita..=0

keri ikhwan said...

thx L... nnti sblum ak akad nikah(klu ak kawen la) nak baca blik la pringatan nih.. :)

orng skang lg syg BF/GF/adk angkt/abg angkut/kakak sangkut/kwan drpd kluarga sndri....

klu skang kita buat aniaya kt ibubapa, nnti giliran kita akan tiba jga, sbb anak2 kta nnti akan tiru prngai kita.
Nauzubillah.

eh, aku nk letak blog ko kt bloglist aku la. :D

JR said...

Bukan saja manusia, anak lembu pun sayangkan ibunya (tapi tak sayang bapanya, sebab tak kenal!!)

Tanpa ibu bapa, siapalah kita...


Tajuk entri terbaru di blog JR:

"Tahniah Kepada Sekolah Anak Haram!!"

cinnamon.com said...

Saya dah tak ada ibubapa sejak dari kecil lgi,sempat pun beberapa tahun saja..tak merasa mcm mana ada parents ni..tapi kakak ajar anak2 mcm mana hormat org tua..mmg kalau dkt kmpg anak2 saya berjengket2 bila masuk bilik air..jgn sampai mak long diorg nmpak sudah..kecik hati diorg nnti..tapi anak2 suka bila balik kmpg..bgus info ni,nnti nak tnjuk dkt anak2..tq utk info ni:)

bobiedanbad said...

saya syg parents saya, sangat2 :)

Pn. Sheila said...

allhamdulillah... siapa pun ibu dan bapa kita, tetap kita syg mereka... tanpa mereka tiadalah kita... :-)

deeya said...

selagi masih belum berumahtangge , memang wajib taat pada ayah nan ibu .. nanti da kawen kene taat pada suami pulak . tp sayang tetap tak pernah kurang walau apepun status saye :'(

Asrul "iLham" Sany said...

tanpa parent siapalah kita kannn

s a r said...

terbaik hujah kamu. terkesan pula di hati ni. uhu :')

tak nak bali sebab takda wifi sebab nak check muka buku tak boleh. hee. ~alasan 'paling terbaik' gamaknya yang boleh dia buat.

semoga kita kita sentiasa beringat di mana kita berpijak. inshaAllah. Aminn. :)

L said...

keri- hehe. tq la sudi nk letak kat bloglist ko.. huhu\\

L said...

yer betul deeya.. walaupun dimana kita berada, kita akan tetap sygkan parent kita..

L said...

sar- ya amin.. semoga kita dijauhkan.. amin

nurmujahidah said...

moga muja tidak terglong dalam kalangan anak derhaka,, :'(

Are_Rull said...

nice en3 dude!!

L said...

amin..

Izzan Salwana said...

Nice entry

cunndaa said...

berbaktilah kepada orang tua selagi hayat dikandung badan ^^

c'axoera said...

requirement pertama! bf MESTIlah tahu hormat oran tua dan mesti ada pegangan agama! if not NEXT!!!! hahah

Tihara said...

Terima kasih untuk entry dakwah ni..saling mengingatkan sesama kita :)....satu peringatan supaya kita sentiasa kasihkan kedua ibubapa sebagaimana mereka kasihkan kita sejak kecik lagi

adwafarahin said...

anak2 wajib patuh pada kedua org tuannya slagi mana x melanggar perintah agama ^^

L said...

caxoera- hehe. kalu L? huhu kompem next.. haha

L said...

adwa. betul tuh... wajib patuh selagi xlnggar perinth agama..

ummiross said...

Bagus n3 L ni, moga2 menjadi renungan bersama untuk memperbaiki diri..

♥cmª shIemª♥ said...

salam L..

mekasih kerana mengingatkan..
semoga kita semua tidak menderhakai kedua org tua..

Juliet_iRa~" said...

thankss dear sbb igtkan..:)

terkesan di hati...

sea_lavender said...

sye syg mak ayah sye ketat2 ...
nice entry =)Thank sharing the link~
erm ni entry sye : ari2 kol mak ayah hehe =D http://wanieysmile0201.blogspot.com/2011/12/yakin-kerana-allah-bersama.html

QueeN TerataI said...

ibu dan ayah tetap yg pertama... dalm hati sentiasa... pengorbanan seorang ibu dan ayah itu lebih bermakna dr segalanya.. tp zaman skrg mmg x dinafikan.. krn kawan, gf, bf. anak2 sanggup menderhaka.. nauzubillah..

aizamia3 said...

ingatlah jasa mereka dalam membesarkan kita.. bersusah-payah kerana kita..

L said...

ok. jpg L tgk k..=) thx membaca

Ct Aja said...

terima kasih sbb mengingati... kdg kt tak prsn, wlupun diam, tapi tgkah laku blh mnyakitkan hati diorangkan..

sha my heart said...

mestila sayang. tanpa mereka, rindu..

AmirFX said...

Sayang banget sama kedua ibu bapa ku..

diana said...

tak sanggup nak kasari mereka..kerana akak pun seorang ibu...

konde said...

surga di telapak kaki ibu

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

Cik tikah said...

cik tikah pun syg parents cik tikah. seeloknya, lepas setiap kali solat, baca doa utk ibu bap. :)

Panggil Aku Han said...

mak ayah lagi penting...
bf/gf belakang cerita...bknnye ade ikatan apa2 pn...

aku syg parents aku...:)

apa2 pun mmg nice entry...:thumbs up:

L said...

yerlaaa.. hehe. bagosla kalu menda lain belakag dari parent,, huu

Yatie Awang said...

anak2 muda sekarang sepatutnya sedar semua itu...ibu bapa harus dihormati, disayangi seperti mereka menyayangi kita...

peringatan yang bagus ni

Lea Isnawi said...

haruslah syg

mereka dh bnyk berjasa dengan kita kan...


btw, nice entry

visitme@FaTiN cOrNeR said...

terima kasih..sangat berguna..harap sngat dijauhi dari buat dosa besar nie sbb kadang2 kita xsedar perbuatan kita tu dh singgung perasaan mak bapak kita..

~SaL IjOu~ said...

skrg tga cuti panjang..da lama x cuti panjang & dok kg..masa ni rasa sgt bersyukur dengan apa yg ada..bersyukur mak ayah masih ada..~ sgt syg mereka~ =)

jelah said...

mintak2 ak jdi anak yg taat mak bapak...

L said...

woi.. jelah mana gt128.. hahhaa

L said...

kak saljou,, huhu. cuti sekolah kan.. kim salam kat ayah n mak akak.. or lebih selesa atok n opah L. huhu

L said...

farin-yerlaa. minta2 kita dijauhkan la ek... amin...

SaKiNaH (*_*) said...

sedih sis bace en3 kamu encik L.. I miss my mum and my dad so much.. nauzubillah.. minta jauhlah drpda perkara mcm ni, arap kasih syg yg ada ni berkekalan shga ke mati.. dunia akhirat kekal abadi..

syasyah_biscuits said...

love ur parents love your soul.. jgn tnggu kehilangan.. :)) nice one L

nuyui a.k.a miss YUI said...

sgt2 syg family sy~

Kancil 8349 said...

terima kasih dengan maklumat penting nie semoga kita tidak tergolong orang - orang yang rugi

missSenget said...

syg mereka..


harap2 mampu memberikan yg terbaek buat mak ayah...

sobs~

Munnafendy said...

mesti la syg...selagi mak ayah ada ni rasa nak buat ape je utk diorang...nak mkn ape ckp je, nk g mana ckp je..tkut xsempat nk berbakti..

Aien Not Alien said...

tersentuh baca entri ni,mak segalanya dalam hidup ini, semoga mampu dibalas jasanya sebaik2nya dengan izin Allah S.W.T

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

mestilah syg sgt2....:)tq atas entry peringtn bersma ni.

Kakzakie said...

Semakin kakak dipanjat usia dgn adanya anak-anak semakin erat kasih kakak pada bapak kakak. Kalau boleh nak dia duduk terus dgn kami.

Kami anak-anak juga tak pernah lupa bapak kami yg kini telah dipanjat usia ke 85 tahun... Sayu membaca N3 L ini .

iefa ujang said...

of coz syg sgt2 . syg dnia akhirat sbb dorg xdek ganti .

Sya Syazana said...

yesh! baca Quran tu wajib.. :)

cikpinky said...

nice entry! like 1000x~ ^^,

blog-tips-kurus said...

Al-Fatihah untuk mereka setiap kali lepas Subuh..

L said...

yer... betul tu akak. bukan tu saja. doa kan mereka setiap kali lepas solat.. huhu

L said...

kak zakie. saya pun nk macam tu lah nanti. saya nk mak ayah saya duduk dgn saya nnt.. huhu

L said...

n tq too u oll sudi baca.=)

m!3yr4h_LolLy said...

saya sayang parent saya ketat2. ^_^

n i k a d i l a said...

love my parents too <3<3

btw, dyla ade sorg kawan yg slalu burukkan mak dye, dye ckp dye susah sbb mak dye n mcm2 lah. tp idop dye xpenah nak tenang, mcm2 mslh dtg. bnde kecil pun boleh jadi besar. mgkin tu slh satu sbb dye jd bermasalah cm tu. moga Allah bukakan pintu hati dye. amin. :)

aisyah thaqif said...

tersentap seketika . .

L said...

hype. adik baca jugak.?? huhuu

Puan Kutu said...

sedih sbb mak ayah dua2 dah takde..tp doaku sentiasa mengiringi mereka disana. Al-fatihah..

teha said...

mesti laa aku syg ! :)

L said...

yer.. alfatihah.. banyk2 la doa lepas solat..

Woofer Storm said...

aku sayang family aku walaupun mereka jauh dimata..

*tapi jujur aku kata aku pun kdang2 tak endah dengan mereka bila masa gembira.kenapa dengan aku?sudah gilakah??grrrrrrrrr

L said...

xdala gila.. cuma kurang prihatin. biasa la tuh . kdg2 L pun mcm tuh.. tp apapun kita kena la selalu ingat keluarga kita waktu hepi or sedih.. sebb tnpa mereka siapa la kita utk merasa nikmat dunia..

Cik Nanard said...
This comment has been removed by the author.
Cik Nanard said...

awesome !!!
LOVE my parents :'(

chemay said...

harap2 chemay tak tergolong dan tak akan tergolong dalam golongan2 yang derhaka pada parents nie.
chemay sayang diorang.
:'(

Caythrine Amanda said...

Syg sentiasa.... :-) dunia akhirat..tp sy dh tiada bonda lg didunia..

L said...

catherine- yer.. tggujwb kita bila mereka dah tiada ialah mendoakan merekea selalu... semoga berada didalam golongan yg beriman.. amin

L said...

chemay- yer.. L pun harap g2...

∫êℳå ℋiℳå₩åℛï said...

saya pun sayang parents saya..
tapi saya segan nak tunjuk...

Nizam Ijam said...

love my fmly :)

::FAIZ FARISH:: said...

i like u background.... nice

Paris Lipton said...

sobsobs...sy syg walaupon byk kelemahan dan cabaran dorg tp trime seadanya.... dan pasti berdoa supaya mereka ditempatkan dikalangan ahli syurga.......
sobsssss

BENA said...

Tapi Quran dia tak tahu. tanyalah dia, internet nak bukak bab apa, tekan saja semua keluar. tapi bila orang suruh dia bukak surah dalam Quran, dia xtau. Sedangkan baca Al-Quran tu wajib, bukak internet tak wajib. Baca Al-Quran tu wajib, mendalami Al-Quran tu wajib, percaya dengan Al-Quran tu wajib. Tapi manusia ni jauh dengan Al-Quran, dekat dengan internet.



suka ayat nih ;)

L said...

hehe. menegur diri sendiri sambil menegur orang lain..=)

L said...

paris lipton. betul tu sedari. kita kene terima mereka seadanya,mereka la mak dan ayah kita....

~Nana BamBam~ said...

tetibe ada air jernih yang suam meleh kat pipi aku bila baca N3 nie.

Ya Allah sesungguhnya aku sayang dengan kedua ibu bapaku. lebih dari nyawaku sendiri...

jasa2 mereka akan ku kenang sampai bila2....

schaze zainn said...

salam :)
dah lama tak jenguk belog ni..

tanpa parents we are nothing :)

L said...

hehe. tq sudi gak dtg kan... biler nk update?? huu

hyz said...

sy sangat parent sy... apa2 pun parent no 1.

LadyBird said...

susahnye nk jd ank yg baik :(
selalu je jd ank yg jht.. :(

Wadi AR said...

:) sayang mak ayah


*sy pempuan encik

Tiramisu Fatiema said...

sayangilah mereka...selagi ada..kasih sayang..segala pergorbanan mereka thdp kita selama nie tidak ternilai...xterbals rasanya...semoga Allah sentiasa merahmati mereka...insyallah amin..

biela bell said...

siyes sedih baca entri nie..sekarang nie tiba2 sangat sensitif bila sebut pasal mak..mesti nak menitis air mata,,hoho..hargailah mak ayah kita sebelum diorang dah takde...huhuhu

L said...

ladybird-a'ah memg susah pun.. tp jadilah seorang anak yg mengembirakan mereka..

L said...

biela- a'ah. sumakan sensitip sikit kalu sebut pasal mak.. mesti akan nanges..

Dylla Abas said...

moga dijauhkan dari sikap macam ni..sy syg mak ayah sy juga :)

KhaiRin said...

siapa lah kita tanpa depa...

♛RaRa♛ said...

mesti lah sayang :(( tanpa parent kita sape lah kita..
apapon nice entry :)

♛RaRa♛ said...

mesti lah sayang :(( tanpa parent kita sape lah kita..
apapon nice entry :)

Ct Aja said...

nice en3... trima kasih sbb memperingati.... jgn la kita semua tergolong dalam golongan org derhaka kan...

cemomoi said...

assalamualaikum

jenguk kawan lama... moga sihat sokmo

sibbaek dah balik kampung jumpa mak ayah...

Arra Ahmad said...

moga dijauhkan sikap2 mcm ni..:)

~diAhOntHeblOg~ said...

oh..good info..good explanation..tq!

iwan01 said...

Informasi yang sangat BERHARGA..
Terima kasih..
Semoga SUKSES & salam KENAL dari:
=================================

Paket Usaha Ayam Tulang Lunak “GEROBAKAN”
~
..Bukan SULAP bukan SIHIR
Asap di GEROBAK, jadi UANG di KANTONG anda..
~
Paket Usaha Ayam Tulang Lunak “GEROBAKAN” merupakan
paket usaha kuliner yang mudah dijalankan,
murah & mempunyai tingkat pengembalian modalyang sangat singkat.
Hanya dengan Rp. 7.500.000,- Anda sudah dapat menjalankan
BISNIS KULINER yang terbaik saat ini.
~
Anda akan mendapatkan :
-. Gerobak
-. Peralatan masak bakar
-. Peralatan masak goreng
-. Kompor, tabung gas & regulatornya
-. Brosur
-. Spanduk
-. Poster
-. Produk Awal Ayam Tulang Lunak
-. Kaos
-. Training (Pelatihan) PELAYANAN (khusus mitra dalam Jabodetabek)
Materi inti :
~ Tata cara persiapan pembukaan outlet.
~ Tata cara membakar & menggoreng ayam tulang lunak
~ Tata cara menyajikan ayam tulang lunak
~ Tata cara menyimpan ayam tulang lunak
~
Silakan kunjungi web kami:
~
www.tulanglunakgerobakan.com
~
atau :
SMS Center: 085781037499
Telpon & HP : 081318374450 (Telkom)
08561070103 (Indosat)
081806396669 (XL)
021-94946600 (esia)
021-70264774 (Flexi)
Kantor: 021-4759274
PIN BB : 28C97C54
email : bumi.amrita@ymail.com
~
& dapatkan kemudahan & keterangan lebih lanjut.
Menu-menu andalan kami adalah :
1. Ayam Bakar Tulang Lunak
2. Ayam Goreng Tulang Lunak
3. Pepes Ayam Tulang Lunak
4. PepesCeker Tulang Lunak
5. Bebek Bakar & Goreng
~
Paket Usaha kami berikut menu andalannya telah diliput oleh :
- Trans TV – Prog Jelang Siang – 28 November 2011 Pk 12.30 WIB
- ANTV – Program Topik Pagi – 18 Juni 2012 Pk 04.45 WIB -> klik di sini
dgn URL : http://www.youtube.com/watch?v=WrC1PvqExXc
~
Program Usaha Ayam Tulang Lunak Gerobakan :
1. Program Dalam Kota
2. Program Luar Kota ( Program Master Mitra Mandiri)
Terdiri :
-. Paket Usaha Standar
-. Mesin Presto
-. Training Produksi
Training Produksi bisa dilakukan di Jakarta atau di tempat mitra.
Info lebih lanhut bisa dilihat di :
http://www.tulanglunakgerobakan.com/mfm.html
~
Ingin mencicipi sebelum bermitra ? Silakan order Paket Tester kami yg berisi :
4 potong ayam tulang lunak (bisa dibakar & digoreng).
2 pepes ayam tulang lunak
2 pepes ceker ayam tulang lunak
2 bebek presto (bisa dibakar & digoreng)
~
Untuk wilayah Jabodetak, kita antar ke tempat calon mitra
& dan calon mitra bisa langsung diskusi dengan ACCOUNT OFFICER (AO) kami..
~
Tunggu apa lagi langsung silakan order…
~
SUKSES sudah ada di depan mata kita, AYO BER-WIRAUSAHA !
~
~