Sunday, February 6, 2011

Sebelum & Selepas Kawen!

Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...

Pakwe: abang kan jadi Ultramannya

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah

Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga

Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya

Makwe: Kenapa bukan kumbang

Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari

Makwe: Wah! hebatnya abg nie... begitu pandai berkata-kata

Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah...bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?

Makwe: Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie

Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.

Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?

Suami: Masakan abg boleh lupa

Isteri: Kalau saya jadi bintang

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Kenapa bukan Ultraman...

Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie

Isteri: Kalau saya jadi bunga

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2

Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo

Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...

Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...

Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami: Apo kono eh awak nie... .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!

22 comments:

raziellia said...

hahahaha...
betul jgk tu..
sblom kawen kemain lagi..
lepas kawen hampeh !

Cik Ungu Violet said...

lumrah la tu. LOL ~

L said...

razeila>> hek4. mmg hampeh betol.. kui3

L said...

cik unggu>> lumrah eeeh, huhu, harap2 L akan tetap romantik sampai mt.. hahaha. xleh blah

nyna amani said...

haha .. kenapa lelaki macam tue ek?

L said...

ait?? xtaw.. huhu sbb L bukan g2.. huhu

safura zahari said...

heheheheheh kelakar lah...hmm i pnh tny tunang i,adakah dye akn sama romantik pas kawen.dye kata opcoz.hmm takpe.we wait n see.but hopefully yes.

L said...

safura>> hek3,,, yerh,, aminn, geng L la kalu g2.. huhu

akubersamaCahya said...

hehehe.. biasa la.. klu time bercinta, pegang tangan tak lepas2... dah kawen.. laki kat depan bini biar kat belakang..hua3

L said...

HAHAHA, amboi abc,, ngeh3, dahlamer xngomen sini,, dahaga abc pulop.. huhu

amira afiqah said...

HAHA.itulah kehidupan realiti bkn fantasi.

Dark Chocolate said...

hahahaaa....biase la tu....nnti rase lah t..hhaa
but hopefully not for me.haha :P

ïêmå å¢klê§ said...

standrd la 2 laki..
haha

APi said...

norma manusia..
lol

Farhan Zulhusmi said...

hahaha....
betul tu....kebanyakanya mcm tu....emmm...mungkin slh lelaki juga....
jujur sy mengaku...tapi....selalunya yg pahit ada juga yg manis...dan juga sebliknya....

Eza Zularyeza said...

haha..cilako punyo laki

chittysarah said...

kebanyakan begitu..
tapi ade jugak yang berkekalan..
tikam lidah biasalah kan?
adat bersuami isteri=.='
hehehehe

tomatokering :) said...

hahaha ! biasa la tu.. mkin lama mkin tak romantik..huhu

garfield88_aini said...

xnak kawin la macam nie..
lama2 kawin xromantik...
huhuhu...

LaDY YeLLow said...

dlm realiti mcm ni erk...nk couple jer xnk kawin leh...lepas kawin dh x romantik...hehhehehe

syasya said...

indahnye bercinta sampai tua =) huhuhu x nk la mcm ni..

Arra Ahmad said...

the simple real life..:)